Vladimir Pozner: »Preden sem spoznal Nadyo, sem bil videti starejši. - Zdaj si sam oče, dedek ...

18. februar 2017

Sodnik oddaje "Minute slave" na prvem kanalu je spregovoril o svojih neizpolnjenih sanjah, da bi postal glasbenik, ljubezni do cirkusa in malem pravnuku.

— Vladimir Vladimirovič, zdaj se mi zdi, da si najboljši. Zlasti pri mladih udeležencih skoraj vedno glasujete proti temu, da gredo naprej. Je to vaše načelno stališče?

"Mogoče je to življenjska izkušnja ali kaj drugega." Vendar sem prišel do prepričanja, da je treba z otroki ravnati zelo delikatno. So bolj ranljivi. Njihova psiha je manj stabilna. Poraze doživljajo veliko močneje in bolj čustveno kot odrasli. Med programom sem že rekel, da včasih obstajajo čudežni otroci. Ampak to je čisto druga stvar! To so posebni, edinstveni ljudje - kot Mozart ali Menuhin. Ob tem so na primer kasneje zoreli isti Richter in drugi veliki pianisti. Čeprav so se v otroštvu zelo dobro igrali.

Torej, postaviti majhnega otroka na velik oder, mu vcepiti, da mora zmagati, je po mojem mnenju napačno. To je predvsem motivacija staršev. Pogosteje mati, ne oče. In nezmožnost razumevanja, da otrok morda doživlja pravo travmo. Zato sem proti. Druga stvar je npr. športna tekmovanja, kjer otroci tekmujejo med seboj in se to ne dogaja na odru. Igrali smo vsi različne igre. Ko pa nastopiš pred velikim občinstvom, v "Minuti slave", tvoje dostojanstvo ne sme biti v tem, da si majhen, ne v tem, da imaš očala in kijke, ampak v tem, kako se pokažeš. v umetnosti. Danes je bila punca. Tako sladka je, tako dobra. Vendar ne more peti Zemfirine pesmi. Besedilo vsebuje izkušnje odrasle osebe, ki je doživela veliko. Težka pesem. Zelo! Z zunanjo preprostostjo. Je punci všeč? Hvala bogu, naj poje. Toda s tem jo postaviti na oder - no, to je po mojem mnenju brezsrčno. Skoraj sem se zjokala. Tako se mi smili otrok!

— To je vaš prvi čas, da sedite v žiriji "Minute slave." Kako te je torej nenadoma zaneslo?

- Ko so me začeli prepričevati, so rekli: "Glej, zgodilo se bo." Zelo jo cenim - njen talent, popolna izvirnost, drugačnost. "Tam bo Sergej Yursky" - no, to je eden mojih najljubših igralcev in na splošno oseba, ki jo zelo spoštujem. In pomislil sem: "To je popolnoma drugačna žirija!" A je takoj rekel: »Upoštevajte, če se strinjam, ne bom delal razburjenja, vsem dajte »5«, jih pohvalite: »Kakšni geniji ste!« To se ne bo zgodilo tako." "Ne," so mi rekli. - In ni potrebno." Potem sem pomislil: "No, morda pa bo to smešno?" In na koncu je privolil.


Foto: Evgenia Guseva

— Programi kvalifikacijskega kroga so bili odpovedani. Kakšni so vaši vtisi?

— Obstaja več absolutno izjemnih umetnikov. Spomnim se tipa, ki je naredil številko "Jaz sem drugo drevo." In današnja dva Armenca z nožem - to je vse! Česa takega še nisem videl. Tam je bil tudi briljanten čarovnik. In nekaj gimnastikov prvakov. Na splošno so štiri - največ pet številk, ki so name res zelo močno vplivale.

— Ko ocenjujete predstave, veliko govorite o cirkusu. Zdi se, da pogosto hodite tja in razumete žanre.

— Bil sem prijatelj s cirkuškimi igralci. Ko sem delal v Tiskovni agenciji Novosti, je bila tam cela skupina mladih fantov in nastala je družba. Ukvarjal sem se z zunanjepolitično propagando, delal v reviji, ki je izhajala v ZDA. Vendar so bili intervjuvani fantje, ki so delali za sovjetsko občinstvo različni ljudje. In prek njih sem spoznal Yengibarova. In to je največji klovn! In mimogrede, ko sem kot otrok živel v Ameriki, me je zelo zanimal cirkus. Pogosto sem obiskal cirkus Barnum & Bailey - to je cirkus s tremi arenami hkrati. In hkrati se dogajajo različna dejanja. Vedno sem hodil tja, kjer so bili akrobati in vrvohodci. Ti ljudje me presenečajo! Sovražim pa cirkuse z živalmi. Smilijo se mi. Sploh cirkusanti so posebna publika, so bratstvo, tovarištvo. Absolutno za razliko od drugih, čudoviti ljudje.

Moj oče se nikoli ni naučil igrati klavirja. Zaradi Dmitrija Šostakoviča

— Tudi, sodeč po vaših komentarjih, ste dobro seznanjeni z glasbo.

— Odraščal sem z glasbo. Potem, ko sem se poročil, sem bil dolgo časa v glasbeni družini. Moja hči je končala konservatorij. In sama imam zelo rada glasbo. Nisem postal glasbenik povsem po naključju. Če mama ne bi vztrajala, da igram violino, bi se morda vse obrnilo drugače.

— In kaj si hotel igrati?

- Na kitaro. Toda mama se je odločila: »Ne. Kitara - kasneje. Začnimo pri violini." In bil sem star sedem let. In to violino sem sovražil s hudim sovraštvom. Na koncu sem slučajno našel risanko. Bil je tako čudovit ameriški karikaturist Charles Adams. Prav on je prišel do slavne "Adams Family". Na splošno je imel risani strip. Torej, debel fant hodi, v kratkih hlačah, bejzbolski kapici in s kovčkom za violino - prva risba. Drugič: prišel je do hiše in pozvonil na vrata. Tretjič: vrata odpira takole nosat, čokat učitelj violinist. Četrtič: vstopil je otrok in postavil etui na klavir. Petič: iz kovčka vzame mitraljez in ustreli profesorja. Izrezal sem ga in obesil nad posteljo. In mama je rekla: "No, v redu." Tu so se moje lekcije končale. Glasbenik žal nisem postal. Glasbo pa res obožujem in jo razumem.


Člani žirije oddaje "Minute slave" igralci Sergej Yursky, Sergej Svetlakov, Renata Litvinova in TV voditelj Vladimir Pozner (od leve proti desni) na snemanju programa na prvem kanalu. Foto: Mihail Frolov

- Torej ste svojo ljubezen prenesli na svojo hčerko, saj je študirala na konservatoriju?

- Ne. Enostavno se je rodila v glasbeni družini. Njena babica po materini strani Zara Levina je bila precej znana skladateljica v Sovjetski zvezi. In razumete, ko vam otrok pri dveh letih zabrunda simfonijo, potem postane vse jasno. To ne pomeni, da ga je treba izpustiti na oder. Toda s Katjo je bilo takoj jasno, da bo zagotovo postala glasbenica. Diplomirala je na Moskovskem konservatoriju kot pianistka in skladateljica. Ima dve pohvalni diplomi. In potem njen sin Kolya, moj vnuk - tudi on je glasbenik.

Na splošno so to stvari, ki se pojavijo zelo zgodaj. Govorice - da ali ne. Vidi se, ali bo otrok kos študiju ali ne. Ko človek študira na konservatoriju ali celo na glasbeni šoli, ki je povezana z njim, je to delo. Vsaj štiri ure na dan za instrumentom. In včasih tudi 8 ur. To je noro! Drugače pa se prsti ne premaknejo. To je kolosalno delo. Moj oče se ni naučil igrati klavirja zaradi Šostakoviča.


Zakaj?

— Oba sta živela v Petrogradu, že pred revolucijo. Oče je bil star 8 let, Šostakovič ali Mitya, kot ga je klical, pa devet. Prvi je v razred prišel oče. In učitelj ga je grajal, rekoč: "Zdaj boš videl, kako se učiti." In prišel je Mitja - tako kodrast in že z očali. In to je pokazal takole! Oče ga je sovražil. Kje pa je konkurenca? To je resnično čudež.

- Zdaj si sam oče, dedek ...

-...celo pradedek!

— Vnukinja Maša je postala mama? Čakal si na to.

— Pred skoraj tremi leti. Rodila je fantka, ime mu je Valentin.

— Živijo v tujini?

- V Berlinu. Tam se je rodil. Njegov oče je Francoz. Hkrati Maša s sinom govori samo rusko. In gre v nemščino vrtec. Smešno je, da se Valentinu zdi, da je vse en jezik. Ne razume še, da so ruščina, nemščina in francoščina trije jeziki. Toda točno ve, s kom se mora pogovarjati. Neverjetno zanimivo je, kako delujejo njegovi možgani. Neverjetna stvar!

— Ali govori z vami rusko?

- Z mano, ja. In ko sem pred kratkim nenadoma prešel na francoščino, je bil popolnoma osupel, usta so se mu odprla. Le oče govori z njim francosko, potem pa nenadoma Vova. Tako me kličejo tako vnuki kot pravnuk – Vova.


— Kako strogi ste do svojih otrok, vnukov in zdaj pravnuka?

- Veste, obožujem svoje otroke in vnuke. Sva si zelo blizu. V življenju imam s tem strašno srečo – da sva tako odkrita drug do drugega. Sem strog... Kako naj ti povem?

— Zahteven?

- Da. Povsem trdno sem prepričan, da je najpomembnejša vzgoja vaš zgled. Svojim otrokom ne morete reči "Ne kadite", če sami kadite. "Ne bodi nesramen!", če si sam nesramen. "Ne žvečite hrane s odprta usta«, če tako žvečiš. In tako naprej. Zelo jih imam rad in oni to vedno čutijo. Lahko jih stisnem in držim v naročju. Običajno to počnejo ženske. Ampak tudi meni je všeč. In to je za otroke pomembno - ta taktilni občutek. Starši so me malo objemali, čeprav so me imeli zelo radi.

- Ali to ni bilo sprejeto?

— Moja mama je stroga Francozinja. In oče me sploh ni objel. Res sem pogrešala njihov dotik. In zato se drugače obnašam do svojih otrok in vnukov. Sem stroga, a jih spoštujem. Navsezadnje je tudi petletni otrok že oseba. In zna biti veliko pametnejši od 50-letnika. Moč odraslega ni tisto, kar prepriča otroka. Čeprav sem se v mladosti seveda v tem smislu delal neumnosti. Ampak vseeno sem to dokaj hitro spoznal.

- V čem je bilo to izraženo?

— Moja hči je jedla tako slabo, da je lahko ure in ure sedela s polnimi usti. In nekega dne sem izgubil potrpljenje in jo oklofutal.

- Sram?

- Da. In njen nos je začel krvaveti. Ko se spomnim na to, mi je res hudo. Kasneje sem se ji večkrat opravičil in prosil odpuščanja. Ona je pozabila, a jaz tega ne bom nikoli pozabil. To je bila zame lekcija, da tega nikoli več ne storim. Preprosto nemogoče! Veste, moj oče je bil zelo strog do mene, ker so bili njegovi starši zelo strogi do njega. To prenašamo iz roda v rod. In takrat sem ugotovil, da v odnosu do hčerke igram vlogo očeta. Ko sem to spoznal, mi je postalo lahko, enkrat za vselej sem prenehal s tem.


Bodoči mojster televizije (v sredini) se je rodil v družini Vladimirja Poznerja, ki je emigriral iz Rusije, in Francozinje Geraldine Lutten. Foto: Osebni arhiv

- Ljudje, sanjam o slavi. Ima pa tudi negativne strani. Toda ali ste to že kdaj doživeli sami?

— Slava, slava je prišla k meni pri 52 letih, zato se je lotevam povsem drugače. Ko si mlad, to seveda zelo močno vpliva nate. Spomnite se v pravljici: ogenj, voda in bakrene cevi. Ogenj in vodo je enostavno preživeti, bakrene cevi pa zelo težko. A sem jih zlahka prestala. Ker sem razumel: televizijska slava je minljiva. Danes si na ekranu, jutri te ni - in to je to, pozabljen si. Ustvarili niste ničesar. Nisem napisal knjige, nisem komponiral nobene glasbe, nisem naslikal slike. Ste trenutni. Seveda sem hvaležen ljudem, ki me prepoznajo, se nasmehnejo in pridejo do mene. In zdi se, da vas toplo obravnavajo. Sem pa zelo skeptičen glede te slave!

« »
Sobote/10/19, Prvi

Ruska filmska igralka

Biografija

Ambiciozna umetnica obiskuje igralski studio Talantino pod vodstvom učiteljice Ane Yashine.

Maša se profesionalno ukvarja s petjem, plesom in jahanjem. Večkrat je zmagala in postala nagrajenka različnih glasbenih tekmovanj.

Leta 2015 je Maria Lobanova osvojila prvo mesto na XV mednarodnem otroškem festivalu "Kinotavrik" v Sočiju.

kino

Mlada Masha je leta 2016 debitirala v detektivski zgodbi Jurija Popoviča "Diletant". Igrala je hčerko junakinje Kira - Agatha. Njeni partnerji na setu so bili Anton Feoktistov.

Naslednja dela Lobanove so bila melodrama in tragikomedija "Oče, umri".

"trener"

Leta 2018 je Maria dobila eno glavnih vlog v svojem prvem režiserskem delu, športni drami.

Igralska zasedba akcijskega filma je navdušujoča: , .

Glasovno igranje

Leta 2015 je Maria Lobanova sodelovala pri sinhronizaciji skladb za risanke za otroški TV kanal "Carousel": "Vroomiz", "Marin in njegovi prijatelji. Podvodne zgodbe", "Thomas in njegovi prijatelji", "Duda in Dada", "Yuhu". in njegovi prijatelji", "Chichiland".

Kasneje je sinhronizirala v kratkem filmu Olega Androsova "Lera". je govorila z njenim glasom glavna oseba desetletna deklica Lera.

BERLINSKI ROMAN

Zapustil sem New York ( govorimo o o selitvi iz ZDA v Berlin v zgodnjih 50-ih - Posnerjev oče, uradnik pri Sovexportfilmu, je dobil imenovanje v NDR. - Ed.)... kot neizkušen najstnik: Nikoli nisem nikogar poljubil, kaj šele kaj resnejšega. Tako sem bil pri sedemnajstih že pripravljen na »zapeljevanje«. To je naredila žena enega od zaposlenih v Sov-exportfilmu ... V zgodnjih tridesetih je bila zelo lepa in spogledljiva, njen mož je cele dneve izginjal v službi in bilo ji je dolgčas. In potem je bil ob njej privlačen mladenič, ki jo je gledal z ljubečimi telečjimi očmi.

Med nekaterimi počitnicami sem hodil vsak dan k njej, ker se je z očetom dogovorila, da me bo učila ruščino. Tisto jutro me je sprejela v zelenem svilenem peignoirju, ki je objemal njeno okroglo postavo.

Veste kateri praznik je danes? - je vprašala takoj, ko sva stopila v dnevno sobo. Rekel sem, da ne vem. »Danes je velika noč,« mi je pojasnila in me izrazito pogledala v oči ... »Ali veš, kaj naj bi se v Rusiji delalo na veliko noč?« - je nadaljevala. Zmajal sem z glavo. - Človeku naj bi rekli "Kristus je vstal", ta pa bo odgovoril "Resnično je vstal", nato pa se poljubita ...
Stopil sem do nje in zamrmral »Kristus je vstal,« na kar mi je odgovorila »Res je vstal,« in plaho sem jo poljubil na lice.


V naši hiši v Karlhorstu. Berlin, 1952

- Ne tako! - je rekla, - in takole... - In ko je svoje vroče gole roke ovila okoli mojega vratu, me je poljubila na usta in takoj prodrla tja z njenim jezikom. Ne spomnim se dobro, kaj se je zgodilo potem. Tako kot Kolumb sem se znašel na zaželeni in neznani celini, kjer sem prišel do novih in ne povsem geografskih odkritij.



Mama (levo) z žensko Antonino Mihajlovno,
s katerim sem imel prvo afero. 1950

Najina romanca je bila tako burna kot kratka. Dva ali trikrat sva se srečali v stanovanju njene prijateljice, a ni minil niti mesec dni, preden me je moja strast poklicala, da bi mi povedala o svoji nosečnosti. Ko sem ji goreč od ljubezni predlagal, naj se loči od moža in se poroči z menoj, se je neprijazno zasmejala in rekla:

Pojdi stran.

To je končalo najin odnos.


PRVI POROK

Ime te deklice, ki je postala moja prva žena, je Valentina Nikolajevna Čemberdži.
Ker sem živel precej dolgo življenje, sem prišel do zaključka, da mora človek ugotoviti, kaj je dobro zanj, preden se poroči. Z eno besedo, poročila sva se leta 1958, ko sva bila oba v petem letniku Moskovske državne univerze, jaz na biološki fakulteti, Valentina na filološki fakulteti, ločila pa sva se leta 1967. Imel sem afero, ki je Valentini seveda povzročila akutno bolečino, odšel sem od doma, skoraj naredil samomor, nato sem se prosil za dovoljenje vrnil, a razpoka se ni zacelila.



Sem že poročena. Od leve proti desni Nelly Tillib, po nasvetu očeta sem se pridružila CPSU, Zara Aleksandrovna Levina, Valentina Chemberdzhi, jaz, Nina Pavlovna Gordon

Spominjam se najinega zadnjega večera... Povabljen sem bil na zasebno projekcijo slike Stanleyja Kramerja "Ladja norcev"... glavna ideja je v tem, da se ljudje nočemo soočiti z resnico - varamo sami sebe - in to se konča katastrofalno. Po filmu smo prišli domov in se kot vedno usedli v kuhinjo piti čaj. Na neki točki sem Valentini izrazil svoje razumevanje filma. Pogledala me je z velikimi pametnimi očmi rjave oči in z nekim posebnim glasom rekla:

Ja, Volodja, prav imaš, živimo v samoprevari.

In ugotovil sem, da je govorila o nas, da je vsega konec.

Mnogo let kasneje. Valentina se je poročila s čudovitim moškim, izjemnim matematikom. Zdaj živita blizu Barcelone ... Na srečo sva ostala prijatelja, kar je dobro predvsem za najino hčerko Katjo ... Valentina Chemberdzhi je kos blaga ... Zelo jo imam rad.



Dve bivši ženi Vladimirja Vladimiroviča: Valentina Čemberdži (desno) in Ekaterina Orlova.


OČETOVA IZDAJA




1969

Razen leta 1957 zame v Sovjetski zvezi ni bilo težjega obdobja od leta 1977. Ker sem izgubil upanje. Predal sem se. Začel piti. Včasih se nisem spomnil, kaj sem rekel ali naredil dan prej. Začel sem odkrito govoriti o svoji nameri, da se izselim, o svojem sovraštvu do vsega sovjetskega, o tem, da sem tukaj tujec.

Zdi se mi, da je bil del tega, kar se mi je zgodilo, povezan s smrtjo mojega očeta leta 1975. Najin odnos se je močno zaostril leta 1957, ko mi je na moje besede, da bi se rad vrnil v Ameriko, zagrozil, da bo to prijavil KGB-ju in me dal aretirati. To je bil razlog, da sem v začetku šestdesetih očeta notranje zapustil – čeprav ne on ne mama o tem nista vedela.



oče. Pariz, 1936

...Moj oče je bil nenavadno šarmanten in privlačen moški. Ženske so bile nore nanj in ponudb res ni zavračal. Skratka, v začetku leta 1961 sem začel poslušati govorice, da ima moj oče afero s polovico mlajšo žensko. Bila je hči najslavnejšega sovjetskega filmskega režiserja, oseba z lisičjimi navadami, nedvomno pametna. Te govorice so me zelo boleče prizadele
Kmalu me je poklical oče in me prosil, naj pridem na pogovor. Tega srečanja ne bom pozabil.

Nikoli.

Ljudje radi migajo z jezikom in ti, kolikor razumem, si enak kot vsi drugi,« je začel, »ampak razloži mi, kako lahko razpravljaš o dejanjih svojega očeta, kako lahko dvomiš v njegovo poštenost? Kako si drzneš dvomiti v mojo ljubezen do tvoje matere? Kako lahko?!


mati. NY. 1946

In res, kako si upam? Prosila sem za odpuščanje, gnusila sem se sama sebi ...
Takrat sem si dopisoval z neko Američanko ... in teden dni po pogovoru z očetom sem šel na pošto preverit, ali je pismo zame. Šla sem do okna in deklici izročila svoj potni list. Začela je prebirati pisma, ki so se začela na črko "P", vzela kuverto, jo dala v potni list in mi jo dala. Vzel sem potni list s pismom in odšel, nato pa pogledal ovojnico. Naslovljeno je bilo na V.A. Posnerja, ne na V.V povratni naslov označeno je bilo črnomorsko letovišče, kjer je, kot sem vedel, dopustovala ista gospa, o kateri so se govorile... Odprl sem in prebral pismo...

Oče mi je lagal. Imel je afero s to žensko. Če bi bil v tistem trenutku v bližini, bi ga ubil. Ne zato, ker je spal s to žensko - bil sem dovolj star, da sem razumel, da se to zgodi, še več, to prej pravilo, ni izjema. Toda dejstvo, da je lagal, dejstvo, da sem se zaradi njega počutil kot lopov, sin, ki je izdal svojega očeta - tega mu nisem mogel odpustiti. Sovražil sem ga ... Prisegel sem, da bo prišel dan, ko mu bom pokazal obe pismi in ga vprašal: "No, kaj praviš zdaj?"



družina
(druga vrsta od leve proti desni: brat Pavlik, Vladimir, oče, mama kadi)

Ampak tega nisem nikoli naredil. [Leta 1963] je moj oče skupaj s pisateljem Konstantinom Simonovom in režiserjem Grigorijem Čuhrajem razvil predlog za ustanovitev novega neodvisnega Eksperimentalnega kreativnega filmskega studia (ETK). Očeta so postavili za vršilca ​​dolžnosti direktorja ... Atelje so zaprli v začetku leta 1968. 24. oktobra 1968, na svoj šestdeseti rojstni dan, je napisal pismo ob upokojitvi. Šest mesecev pozneje je doživel hud srčni infarkt. Bilo je prepozno, da bi mu pokazal ti dve pismi. Še več, zahvaljujoč prizadevanjem Katje (Posnerjeva druga žena Ekaterina Orlova - ur.) sva se z očetom zbližala in postala prijatelja.


Z ženo Nadyo
Vladimir Vladimirovič se je po 70. letu tretjič poročil s producentko Nadeždo Solovjovo. "Imel sem 71 let in nisem si mislil, da se to lahko zgodi."


KONCHALOVSKY IN MIKHALKOV

Spomladi 1987 sem se znašel v Hollywoodu, kamor so ameriški filmski ustvarjalci povabili manjšo skupino sovjetskih kolegov (v delegacijo so me vključili na vztrajanje takratnega prvega sekretarja Zveze kinematografov ZSSR Elema Klimova, menil, da bi moje poznavanje Amerike in moja slava med Američani lahko koristila).



Ob podelitvi medalje »Za boljši svet" Od leve proti desni: Phil Donahue, Marlo Thomas, jaz, Ted Turner. 1987

Sprejeli so nas izjemno prisrčno, v našo čast so prirejali bankete in dobro se spomnim, kako je na enem takem banketu Klimov ostro in javno zavrnil komunikacijo z Andronom Sergejevičem Končalovskim, ki je nekaj let prej odšel delat v ZDA. Potem sem Klimova vprašal, zakaj je to storil, in odgovoril je: »Vidite, Andron je šel po poti najmanjšega odpora. Medtem ko smo se kregali, pošteno slikali in dobivali birokrate po glavi, mnogi pa smo stradali, ker so nam te barabe jemale pravico do dela, se je poročil z Francozinjo in pobegnil. In ni se vrnil. Odmislil se je in zdaj, ko so se časi spremenili, se želi pridružiti tistim, ki so se za te spremembe borili. In nisem mu v pomoč pri tej zadevi!«



Ena od telekonferenc v letih 1983-1984. med ZSSR in ZDA. Skrajno levo - Jurij Ščekočihin

Oče Končalovskega je Sergej Mihalkov, povprečen pisatelj, a izjemen oportunist, človek, ki so ga prezirali vsi predstavniki sovjetske inteligence, ki jih poznam, človek, ki so ga oblasti velikodušno nagradile za popolno odsotnost kakršnih koli načel, razen temeljnega služenja oblastem. to bo. V letih Brežnjeva je imel pomemben vpliv in "izhod" na vsakogar in ni dvoma, da je prikril Androna. Čeprav me ne bi presenetilo, če bi izvedel, da je izhajal bolj iz lastne varnosti kot iz nežnih očetovskih čustev, kajti če bi se v zgodbo vpletel njegov sin, bi bil poklican na odgovornost.
Dobro se spomnim Maršakove zgodbe, da je nekje leta 1935 malo znani Mihalkov prišel k njemu s pesmijo, v kateri so se vsi norčevali iz nesmiselno visokega strica Stjope. Marshak je po njegovih besedah ​​pesem prepisal in jo vrnil Mihalkovu v obliki, v kateri jo vsi poznajo. Ali je res? Zdaj pa ne morem ugotoviti. Morda je bil Marshak kot otroški pisatelj ljubosumen na Mihalkova? Tudi verjetno. Dejstvo je, da Marshak ni maral Mikhalkova, imenoval ga je "gobec jesetra" in "himnjuk".


Vladimir Pozner Foto Mark Steinbock


"NISEM RUS"



Moja hči Katja Čemberdži. Berlin, 2002

IN Zadnja leta Veliko razmišljam o tem, kakšni so, ruski ljudje. Od mnogih sem slišal, da imajo Rusi veliko skupnega z Američani, kar nikakor ni res. In kako naj imata kaj skupnega, ko pa so njune zgodovinske izkušnje tako različne? Navedite mi eno evropsko ljudstvo, ki je večinoma ostalo zasužnjeno do druge polovice devetnajstega stoletja. Pokažite mi ljudstvo, ki je bilo skoraj tri stoletja pod jarmom veliko bolj nazadnjaškega osvajalca. Če primerjamo, potem so si morda Rusi in Irci najbolj podobni - tako po razpoloženju kot po ljubezni do alkohola in pretepanja ter po literarnem talentu. Vendar obstaja bistvena razlika: Irci se imajo radi, ne boste jih slišali reči, kot je "še dobro, da tukaj skoraj ni Ircev!"


Moja vnukinja Masha Lobanova. Berlin, 2001

Pred dvema ali tremi leti sem imel srečo, da sem prišel na razstavo »Sveta Rus«. Presenetile so me novgorodske ikone, naslikane pred tatarsko invazijo: nenadoma sem jasno razumel, da te ikone, ta slika niso v ničemer slabše od velikega Giotta, da je bila Rusija takrat »noseča« z renesanso, ampak rojstvo so prekinili Tataro-Mongoli. Si je kdo poskušal predstavljati, kakšna bi bila Rusija, če ne bi bilo te invazije in dvesto petdeset let jarma?



Sem z vnukom Koljo. Berlin, 1999

Če Rusija, ki se je razvijala v koraku z Evropo in je svoje princese poročala s francoskimi kralji, ne bi bila dolga tri stoletja odrezana od evropske civilizacije? Kaj bi se zgodilo, če bi Moskva Ivana III izgubila proti novgorodskemu veču? Kaj bi se zgodilo, če bi Rusija sprejela ne pravoslavje, ampak katolištvo? Kaj bi se zgodilo, če Ruska država lastnega ljudstva ni vklenil v podložniške spone? Kaj bi se zgodilo, če se le petdeset let po odpravi tlačanstva ne bi vzpostavilo sovjetsko suženjstvo? Neodgovorjena vprašanja...


Vnuk Kolya. Berlin. 2009

Zavedam se, da ne pripadam ruskemu narodu. Da, včasih sem sanjal o dnevu, ko bom lahko ponosno rekel: "Jaz sem Rus!" To je bilo v Ameriki, ko je Rdeča armada razbijala Hitlerja, to je bilo kasneje, ko smo prispeli v Berlin, takrat sem dobil pravi sovjetski potni list, pri izpolnjevanju katerega sem moral navesti svojo narodnost - mami (Francozinja) oz. z očetom (Rusom) sva brez dvoma izbrala "Rusijo", takrat se mi je uresničila tudi dragocena želja in končno sva prispela v Moskvo. Toda postopoma, z leti, sem začel razumeti, da sem se motil. In bistvo ni v tem, da je veliko, veliko ljudi namignilo, da je nemogoče biti Rus s priimkom Pozner. Samo čutil sem, da v svojem bistvu nisem Rus. Kaj to točno pomeni?




V eni od mojih televizijskih oddaj je Nikita Mihalkov rekel, da je Rus lahko samo tisti, ki nečesa nima, vendar ne tako, da to nujno ima, ampak tako, da k hudiču. Priznam ... Toda ta lik, nagnjen k vrhuncem veselja in depresivnim padcem, ta sentimentalnost, združena s krutostjo, ta potrpežljivost, ki meji na brezbrižnost, želja po uničevanju in ustvarjanju v obsegu, ki si ga ni mogoče zamisliti, ta ljubezen do hoje kot za zadnjič v življenju, a živeti tako dolgočasno in sivo, kot da se življenje ne bo nikoli končalo, spoštovanje do položaja in hkrati arogantnost do tistih spodaj, ta kompleks manjvrednosti in prepričanje o svoji večvrednosti - vse to ni moje.
Ne, ob vsej moji ljubezni do Puškina in Gogolja, ob vsem mojem občudovanju Dostojevskega in Tolstoja, kljub temu, da so Ahmatova, Cvetajeva, Blok in Bulgakov že dolgo postali del mojega življenja, se zavedam: nisem Rus.


Vsi čakajo, da bo Vladimir Pozner razmišljal o politiki in novinarstvu. Toda o teh temah je povedal že toliko, da smo se odločili, da spregovorimo o nečem dobrem in osebnem. Na primer o otrocih. In vnuki. In pravnuki.

- Vladimir Vladimirovič, ti si oče in dedek ...

In celo pradedek! (Nasmehni se).

- Vnukinja Maša je postala mama?

Pred skoraj tremi leti. Rodila je fantka, ime mu je Valentin. Živijo v Berlinu. Njegov oče je Francoz. Hkrati Maša s sinom govori samo rusko. In hodi v nemški vrtec. Smešno je, da se Valentinu zdi, da je vse en jezik. Ne razume še, da so ruščina, nemščina in francoščina trije jeziki. Toda točno ve, s kom se mora pogovarjati. Neverjetno zanimivo je, kako delujejo njegovi možgani.

- Ali govori z vami rusko?

Z mano, ja. In ko sem pred kratkim nenadoma prešel na francoščino, je bil popolnoma osupel, usta so se mu odprla. Le oče govori z njim francosko, potem pa nenadoma Vova. Vnuki in pravnuki me kličejo Vova.

- Vem, da ste dobro seznanjeni z glasbo.

Z glasbo sem odraščal. Potem, ko sem se poročil, sem bil dolgo časa v glasbeni družini. Moja hči je končala konservatorij. In sam nisem postal glasbenik povsem po naključju. Če mama ne bi vztrajala, da igram violino, bi se morda vse obrnilo drugače.

- In kaj si hotel igrati?

Na kitaro. Toda moja mama se je odločila: "Kitara bo prišla najprej na vrsto." In bil sem star sedem let. In to violino sem sovražil s hudim sovraštvom. Na koncu sem po naključju našel risanko iz stripa. To pomeni, da debelušen fant hodi v kratkih hlačah, bejzbolski kapici in s kovčkom za violino - prva risba. Drugič: prišel je do hiše in pozvonil na vrata. Tretjič: vrata odpira takole nosat, čokat učitelj violinist. Četrtič: vstopil je otrok in postavil etui na klavir. Petič: iz kovčka vzame mitraljez in ustreli profesorja. Izrezal sem ga in obesil nad posteljo. In mama je rekla: "V redu." Tu so se moje lekcije končale.

ZELO OSEBNO

"Ko sem bil mlad, sem se delal neumnosti"

»Popolnoma trdno sem prepričan, da je najpomembnejša vzgoja vaš zgled,« pravi Posner. - Svojim otrokom ne morete reči "Ne kadite", če sami kadite. "Ne bodi nesramen!", če si sam nesramen. "Ne žvečite hrane z odprtimi usti", če tako žvečite. In tako naprej. Svoje vnuke in pravnuke imam zelo rad in oni to vedno čutijo. Lahko jih stisnem in držim v naročju. In to je za otroke pomembno - ta taktilni občutek. Starši so me malo objemali, čeprav so me imeli zelo radi.

- Ali to ni bilo sprejeto?

Moja mama je stroga Francozinja. In oče me sploh ni objel. Res sem pogrešala njihov dotik. In zato se drugače obnašam do svojih otrok in vnukov. Sem stroga, a jih spoštujem. Navsezadnje je tudi petletni otrok že oseba. In zna biti veliko pametnejši od 50-letnika. Moč odraslega ni tisto, kar prepriča otroka. Čeprav sem se v mladosti seveda v tem smislu delal neumnosti.

- V čem je bilo to izraženo?

Moja hči je jedla tako slabo, da je lahko ure in ure sedela s polnimi usti. In nekega dne sem izgubil potrpljenje in jo oklofutal.

- Sram?

ja In njen nos je začel krvaveti. Ko se spomnim na to, mi je res hudo. Kasneje sem se ji večkrat opravičil in prosil odpuščanja. Ona je pozabila, a jaz tega ne bom nikoli pozabil.

Maria Lobanova - novinarka, družbenik. Znana je po tem, da zna bralcem na zabaven in zanimiv način pripovedovati o nenavadnih potovanjih, družabnih dogodkih in novostih v modni industriji. Njene kritike vedno spremljajo subtilen humor in obilo svetlih podrobnosti. Njene avtorske kolumne so bile objavljene v številnih publikacijah: Forbes Style, Harper's Bazaar, Vogue, Domovoy, L'Officiel.

Biografija Marije Lobanove

Rojen v Londonu 13. decembra v inteligentni družini. Njen oče Vladimir Yakovlevich Lobanov ima tri diplome višja izobrazba, ki tekoče govori tri jezike, je kot zunanjetrgovinski predstavnik prepotoval ves svet. Zdaj je zelo navdušen poletni prebivalec.

Dedek - Vladimir Georgijevič Čerkasov - je imel različne vladne nagrade in je tekoče govoril sedem jezikov. Maria se ima za profesorjevo vnukinjo.

Diplomiral na fakulteti za novinarstvo v Moskvi državna univerza njim. Lomonosov. Študiral na strokovnih tečajih v Londonu.

Med študijem v Veliki Britaniji je Maria Lobanova organizirala dobrodelne prireditve in sodelovala pri ustanovitvi britanskega društva Friends of the Bolshoi. Z bratom, igralcem Ralphom Fiennesom, je sodelovala pri organizaciji dobrodelne premiere filma Onjegin Marthe Fiennes. glavna vloga.

Kariera

Maria Lobanova je svojo poklicno kariero začela kot poročevalka na TV-6. Nato je začela pisati za Into the profession, v poklic jo je uvedel Sergej Nikolajevič, ki je takrat delal kot urednik Domovoya, sedanjega Glavni urednik"Snob."

Kot strokovnjakinja za odnose z javnostmi je ustanovila ruski GQ, nato pa je delala pri Harper's Bazaar. Več let je promovirala luksuzno znamko nakita Carrera & Carrera v Rusiji.

Leta 2007 je kot glavna urednica izdala revijo za tridesetletnice Karierno usmerjene ženske Sex and the City. Predlog za ustvarjanje je prišel nepričakovano, vendar se je izkazalo, da je mogoče - želel sem narediti nekaj koristnega za družbo.

Maria je sama razvila njen koncept, zaradi česar je po duhu blizu istoimenski ameriški seriji. Revija je edinstvena in nima analogij na svetu. To ni tipično žensko sijajno branje, ampak publikacija, ki ti da misliti.

Leta 2011 se je revija preimenovala v SNC. Leta 2012 Maria preda vajeti Kseniji Sobčak in zapusti revijo. Vrne se na delo v svojo PR svetovalnico, ki jo je ustanovila leta 2005.

Osebno življenje

Kljub svoji javnosti raje ne oglašuje svojega osebnega življenja in ga celo skriva. Znano je, da je Maria Lobanova poročena in sanja, da bi postala mati.

Je ljubiteljica zdravega načina življenja. Zanimajo jo okoljski problemi, odnosi med ljudmi, pa tudi razvoj družbe in vpliv posameznikov nanjo.

Kar ceni pri ljudeh, je sposobnost prijetnega pogovora in ohranjanja distance, dobre manire. Ne prenaša domačnosti in nagovarjanja na "ti". Rada ima, ko ji ljudje čestitajo za uspešen intervju ali članek.

Zdaj Maria kot svetovalka za odnose z javnostmi promovira avtorski film in sodobno umetnost. Za enega svojih uspešnih projektov meni, da je PR podjetje za film "Ples v Delhiju" Ivana Vyrypaeva. Film je bil sprejet tudi v glamuroznih krogih, daleč od avtorskega filma.

Ne pozabi pa niti na novinarstvo. Sodeluje z revijo Vanity Fair, posvečeno modi, politiki in drugim vidikom popularne kulture.