Vladimir Pozner: „Mielőtt találkoztam Nadjával, idősebbnek néztem ki. - Most maga is apa vagy, nagyapa...

2017. február 18

A „Minute of Fame” című műsor bírája az One-on beszélt beteljesületlen álmáról, hogy zenész legyen, a cirkusz iránti szeretetéről és kis dédunokájáról beszélt.

– Vlagyimir Vlagyimirovics, most úgy érzem, te vagy a legjobb. Főleg fiatal résztvevők esetén szinte mindig a továbblépés ellen szavazol. Ez az elvi álláspontod?

– Talán élettapasztalat, vagy valami más. De arra a meggyőződésre jutottam, hogy a gyerekekkel nagyon finoman kell bánni. Sérülékenyebbek. A pszichéjük kevésbé stabil. Sokkal erősebben és érzelmesebben élik meg a vereségeket, mint a felnőttek. Mondtam már a program alatt, hogy néha vannak csodagyerekek. De ez egy teljesen más kérdés! Különleges, egyedi emberek ezek – mint Mozart vagy Menuhin. Ugyanebben az időben például ugyanez a Richter és más nagy zongoristák később érettek be. Bár gyerekkorukban nagyon jól játszottak.

Szóval egy kisgyereket feltenni a nagyszínpadra, belenevelni, hogy nyerjen, szerintem helytelen. Ez elsősorban a szülők motivációja. Gyakrabban az anya, nem az apa. És képtelenség megérteni, hogy a gyermek valódi traumát élhet át. Ezért vagyok ellene. A másik dolog, hogy pl. sportversenyek, ahol a gyerekek versengenek egymással és ez nem a színpadon történik. Mindannyian játszottunk különböző játékok. De amikor nagy közönség előtt lépsz fel, a „Hírnév percében”, a méltóságod nem abban kell, hogy legyen, hogy kicsi vagy, nem abban, hogy szemüveged és copfod van, hanem abban, ahogy megmutatod magad. a művészetben. Ma volt egy lány. Olyan édes, olyan jó. De nem tudja énekelni Zemfira dalát. A szöveg egy sokat átélt felnőtt élményeit tartalmazza. Nehéz dal. Nagyon! Külső egyszerűséggel. Tetszik a lánynak? Hála Istennek, hadd énekeljen. De ezzel színpadra állítani - nos, szerintem szívtelen. Majdnem elsírtam magam. Nagyon sajnálom a gyereket!

– Ez az első alkalom, hogy ül a „Minute of Fame” zsűrijében. Szóval hogyan ragadtál el hirtelen?

- Amikor elkezdtek meggyőzni, azt mondták: "Nézd, meg fog történni." Nagyon nagyra értékelem - tehetségét, teljes eredetiségét, különbözőségét. „Lesz Szergej Jurszkij” - nos, ez az egyik kedvenc színészem, és általában egy olyan személy, akit nagyon tisztelek. És arra gondoltam: „Ez egy teljesen más zsűri!” De rögtön így szólt: „Ne feledje, ha egyetértek, nem csinálok felhajtást, mindenkinek „A”-t adok, dicsérjük meg: „Micsoda zsenik vagytok!” Ilyen nem fog megtörténni." „Nem” – mondták nekem. - És nem szükséges." Aztán arra gondoltam: "Nos, ez talán vicces lesz?" És végül beleegyezett.


Fotó: Evgenia Guseva

— A selejtezőkör programjait törölték. Mik a benyomásaid?

— Több abszolút kiemelkedő művész van. Emlékszem arra a fickóra, aki azt a számot írja, hogy „Másik fa vagyok”. És a mai két örmény férfi késsel – ez minden! Még soha nem láttam ehhez foghatót. Volt egy zseniális bűvész is. És pár bajnok tornász. Általánosságban elmondható, hogy négy - maximum öt szám van, amelyek valóban nagyon erős hatással voltak rám.

— Amikor az előadásokat értékeled, sokat beszélsz a cirkuszról. Úgy tűnik, gyakran jársz oda, és érted a műfajokat.

— Barátságban voltam cirkuszi előadókkal. Amikor a Novosztyi Sajtóügynökségnél dolgoztam, egy egész csapat fiatal srác volt ott, és egy társaság alakult. Külpolitikai propagandával foglalkoztam, dolgoztam egy folyóiratban, amelyet az Egyesült Államokban adtak ki. De voltak srácok, akik a szovjet közönségnek dolgoztak, interjút készítettek velük különböző emberek. És rajtuk keresztül találkoztam Jengibarovval. És ez a legnagyobb bohóc! És mellesleg, amikor gyerekként Amerikában éltem, nagyon érdekelt a cirkusz. Gyakran jártam a Barnum & Bailey cirkuszban - ez egy cirkusz három arénával egyszerre. És egyszerre különböző akciók történnek. Mindig oda mentem, ahol az akrobaták és a kötéltáncosok voltak. Ezek az emberek lenyűgöznek! De utálom az állatokkal való cirkuszt. Sajnálom őket. Általában véve a cirkuszi előadók különleges közönséget alkotnak, testvériséget, bajtársiságot alkotnak. Teljesen más, mint bárki más, csodálatos emberek.

Apám sosem tanult meg zongorázni. Dmitrij Sosztakovics miatt

— És a hozzászólásaidból ítélve jól jártál a zenében.

- A zenén nőttem fel. Aztán, amikor megnősültem, sokáig zenész családban éltem. A lányom a konzervatóriumban végzett. És én magam is nagyon szeretem a zenét. Nem teljesen véletlenül lettem zenész. Ha anyám nem ragaszkodik hozzá, hogy hegedüljek, talán minden másképp alakult volna.

- És mit akartál játszani?

- Gitáron. De anyám úgy döntött: „Nem. Gitár – később. Kezdjük a hegedűvel." És hét éves voltam. És vad gyűlölettel utáltam ezt a hegedűt. A végén véletlenül megtaláltam a rajzfilmet. Volt egy csodálatos amerikai karikaturista, Charles Adams. Ő volt az, aki kitalálta a híres „Adams családot”. Általában volt egy rajzfilm-képregénye. Szóval, egy duci fiú sétál, rövid nadrágban, baseballsapkában és hegedűtokkal - az első rajz. Másodszor: elért egy házhoz, és becsengetett. Harmadszor: egy ilyen nagy orrú, bozontos tanár-hegedűs nyitja ki az ajtót. Negyedszer: bejött a gyerek, és feltette a tokot a zongorára. Ötödször: kivesz egy gépfegyvert a tokból, és lelövi a professzort. Kivágtam és az ágyam fölé akasztottam. És anya azt mondta: "Nos, oké." Itt értek véget az óráim. Sajnos nem lettem zenész. De nagyon szeretem a zenét és értem is.


A "Minute of Fame" című műsor zsűrijének tagjai Szergej Jurszkij, Szergej Szvetlakov, Renata Litvinova és Vlagyimir Pozner televíziós műsorvezető (balról jobbra) az első csatorna műsorának forgatásán. Fotó: Mihail Frolov

- Szóval átadtad a szerelmedet a lányodnak, hiszen ő a konzervatóriumban tanult?

- Nem. Egyszerűen zenész családba született. Anyai nagyanyja, Zara Levina meglehetősen híres zeneszerző volt a Szovjetunióban. És megérted, amikor egy gyerek kétévesen dúdolja neked a szimfóniát, akkor minden világossá válik. Ez nem jelenti azt, hogy fel kell engedni a színpadra. De Katya-val azonnal világossá vált, hogy biztosan zenész lesz. A Moszkvai Konzervatóriumban diplomázott zongoraművészként és zeneszerzőként is. Két kitüntetéses diplomája van. Aztán a fia, Kolya, az unokám - ő is zenész.

Általában ezek olyan dolgok, amelyek nagyon korán megjelennek. Pletyka - igen vagy nem. Látható, hogy a gyerek megbirkózik-e a tanulmányaival vagy sem. Ha valaki egy konzervatóriumban vagy akár a hozzá tartozó zeneiskolában tanul, az munka. Naponta legalább négy órát a hangszernél. És néha még 8 óra is. Ez őrület! De egyébként az ujjak nem mozognak. Ez kolosszális munka. Apám nem Sosztakovics miatt tanult meg zongorázni.


- Miért?

— Mindketten Petrográdban éltek, még a forradalom előtt. Apa 8 éves volt, Sosztakovics, vagy Mitya, ahogy ő hívta, kilenc éves. Apa jött először az osztályba. És a tanár megszidta, mondván: "Most meglátod, hogyan tanulj." És bejött Mitya – olyan göndör hajú és már szemüveges. És ezt így mutatta meg! Apa gyűlölte. De hol van verseny? Ez valóban csodagyerek.

- Most maga is apa vagy, nagyapa...

-...még a dédapa is!

- Mása unokája anya lett? Ezt vártad.

- Majdnem három éve. Egy fiút szült, Valentinnak hívják.

– Külföldön élnek?

- Berlinben. Ott született. Az apja francia. Ugyanakkor Masha csak oroszul beszél fiával. És németre megy óvoda. A vicces az, hogy Valentinnak úgy tűnik, hogy ez az egész egy nyelv. Még nem érti, hogy az orosz, a német és a francia három nyelv. De pontosan tudja, kivel kell beszélnie. Hihetetlenül érdekes, hogyan működik az agya. Elképesztő dolog!

- Beszél veled oroszul?

- Velem igen. És amikor nemrég hirtelen áttértem a franciára, teljesen ledöbbent, kinyílt a szája. Csak apa beszél vele franciául, aztán hirtelen Vova. Az unokáim és a dédunokám is így hívnak – Vova.


– Mennyire vagy szigorú a gyerekeiddel, unokáiddal, most pedig a dédunokáddal?

- Tudod, imádom a gyerekeimet és az unokáimat. Nagyon közeli emberek vagyunk. Rettenetesen szerencsés vagyok az életemben ezzel – hogy ennyire őszinték vagyunk egymással. Szigorú vagyok... De hogy mondjam el?

— Igényes?

- Igen. Teljesen meg vagyok győződve arról, hogy a legfontosabb oktatás az Ön példája. Nem mondhatja a gyerekeinek, hogy „Ne dohányozzanak”, ha maga is dohányzik. „Ne légy goromba!”, ha maga is goromba. "Ne rágd össze az ételt nyitott száj", ha így rágod. Stb. Nagyon szeretem őket, és ezt mindig érzik. Meg tudom szorítani és a karomban tartani. Általában a nők csinálják ezt. De nekem is tetszik. És ez fontos a gyerekek számára – ez a tapintható érzés. A szüleim keveset öleltek, pedig nagyon szerettek.

- Ezt nem fogadták el?

– Anyám szigorú francia nő. És apa egyáltalán nem ölelt meg. Nagyon hiányzott az érintésük. És ezért viselkedem másként a gyerekeimmel és az unokáimmal szemben. Szigorú vagyok, de tisztelem őket. Hiszen egy ötéves gyerek is már ember. És sokkal okosabb tud lenni, mint egy 50 éves. A gyereket nem a felnőtt ereje győzi meg. Bár fiatalon persze ilyen értelemben hülyét csináltam magamból. De mégis elég gyorsan rájöttem.

- Ez miben fejeződött ki?

- A lányom olyan rosszul evett, hogy órákig tudott teli szájjal ülni. És egy nap elvesztettem a türelmemet és megpofoztam.

- Megszégyenülve?

- Igen. És elkezdett vérezni az orra. Amikor erre emlékszem, nagyon rosszul érzem magam. Később sokszor bocsánatot kértem tőle, és bocsánatot kértem. Elfelejtette, de én soha nem fogom elfelejteni. Ez egy lecke volt számomra, hogy soha többé ne csináljam. Egyszerűen lehetetlen! Tudod, apám nagyon szigorú volt hozzám, mert a szülei nagyon szigorúak voltak vele. Ezt nemzedékről generációra visszük tovább. És ekkor jöttem rá, hogy apám szerepét játszom a lányommal kapcsolatban. Amikor erre rájöttem, könnyű lett számomra, egyszer s mindenkorra abbahagytam.


A televízió leendő mestere (középen) az Oroszországból emigrált Vladimir Pozner és egy francia Geraldine Lutten családjában született.Fotó: Személyes archívum

- Emberek, a hírnévről álmodom. De vannak negatív oldalai is. De tapasztaltál már ilyet magadon?

— A hírnév, a hírnév 52 évesen jött el hozzám, így teljesen másképp állok hozzá. Fiatalon ez természetesen nagyon erős hatással van rád. Emlékezz a mesében: tűz, víz és rézcsövek. Könnyű túlélni a tüzet és a vizet, de a rézcsövek nagyon nehézek. De könnyen átmentem rajtuk. Mert megértettem: a televíziós hírnév múlandó. Ma te vagy a képernyőn, holnap nem - és ennyi, elfelejtettek. Nem hoztál létre semmit. Nem írtam könyvet, nem komponáltam zenét, nem festettem képet. Te pillanatnyi vagy. Természetesen hálás vagyok azoknak, akik felismernek, mosolyognak és odajönnek hozzám. És úgy tűnik, melegen bánnak veled. De nagyon szkeptikus vagyok ezzel a hírnévvel kapcsolatban!

« »
Szombat/10/19, első

Orosz filmszínésznő

Életrajz

A törekvő művész a Talantino színművészeti stúdióba jár Anna Yashina tanárnő irányítása alatt.

Masha hivatásszerűen foglalkozik énekléssel, tánccal és lovaglással. Sokszor nyert és lett különböző zenei versenyek díjazottja.

2015-ben Maria Lobanova első helyezést ért el a Szocsiban megrendezett XV. „Kinotavrik” nemzetközi gyermekfesztiválon.

Mozi

A fiatal Masha 2016-ban debütált Jurij Popovics „A dilettáns” című detektívtörténetében. Ő játszotta Kira hősnő lányát - Agatha. Partnerei a forgatáson Anton Feoktistov voltak.

Lobanova következő munkái a "Apa, halj meg" című melodráma és tragikomédia volt.

"Edző"

2018-ban Maria megkapta az egyik főszerepet első rendezői munkájában, egy sportdrámában.

Az akciófilm szereplőgárdája lenyűgöző: , .

Hangjáték

2015-ben Maria Lobanova részt vett a "Carousel" gyermek TV-csatorna rajzfilmjeinek szinkronizálásában: "Vroomiz", "Marin és barátai. Víz alatti történetek", "Thomas és barátai", "Duda és Dada", "Yuhu" és barátai”, „Chichiland”.

Később szinkronizált Oleg Androsov „Lera” című rövidfilmjében. – szólalt meg a lány hangján főszereplő tíz éves lány Lera.

BERLIN REGÉNY

Elhagytam New Yorkot ( arról beszélünk az USA-ból Berlinbe költözésről az 50-es évek elején - Posner apja, a Sovexportfilm tisztviselője kinevezést kapott az NDK-ban. - A szerk.)... tapasztalatlan tinédzserként: Soha nem csókolóztam senkivel, nemhogy valami komolyabbat. Így tizenhét évesen már készen álltam a „csábításra”. Ezt a Szov-exportfilm egyik alkalmazottjának felesége csinálta... A harmincas évei elején nagyon csinos és kacér volt, a férje egész nap eltűnt a munkahelyén, és unatkozott. Aztán ott volt mellette egy vonzó fiatalember, aki szerelmes borjúszemekkel nézett rá.

Egyes ünnepek alatt minden nap elmentem hozzá, mert megegyezett apámmal, hogy megtanít oroszra. Aznap reggel zöld selyem peignoirban fogadott, amely átölelte gömbölyded alakját.

Tudod milyen ünnep van ma? - kérdezte, amint bementünk a nappaliba. Mondtam, hogy nem tudom. – Ma húsvét van – magyarázta, és kifejezően a szemembe nézett… – Tudod, mit kell csinálni húsvétkor Oroszországban? - folytatta a nő. Megráztam a fejem. - Azt kell mondani az embernek, hogy „Krisztus feltámadt”, és azt válaszolja: „Valóban feltámadt”, és ezután megcsókolják egymást...
Odamentem hozzá, és azt motyogtam: „Krisztus feltámadt”, mire ő azt felelte: „Valóban feltámadt”, és félénken arcon csókoltam.


A mi házunkban, Karlhorstban. Berlin, 1952

- Nem úgy! - mondta, - és így... - És forró csupasz karjait a nyakam köré fonta, szájon csókolt, azonnal a nyelvébe hatolva. Nem emlékszem jól, mi történt ezután. Kolumbuszhoz hasonlóan én is egy áhított és ismeretlen kontinensen találtam magam, ahol új és nem teljesen földrajzi felfedezéseket tettem.



Anya (balra) Antonina Mikhailovna nővel,
akivel volt az első kapcsolatom. 1950

A románcunk éppoly viharos volt, mint rövid. Kétszer-háromszor találkoztunk a barátnőjénél, de egy hónap sem telt el, mire a szenvedélyem felhívott, hogy meséljen a terhességéről. Amikor a szerelemtől égve azt javasoltam neki, hogy váljon el a férjétől és vegyen feleségül, kedvesen felnevetett, és így szólt:

Menj innen.

Ezzel véget is ért a kapcsolatunk.


ELSŐ HÁZASSÁG

Ennek a lánynak a neve, aki az első feleségem lett, Valentina Nikolaevna Chemberdzhi.
Elég hosszú élet után arra a következtetésre jutottam, hogy az embernek a házasság előtt ki kell találnia, mi a jó neki. Egyszóval 1958-ban házasodtunk össze, amikor mindketten ötödévesek voltunk a Moszkvai Állami Egyetemen, én a Biológia Karon, Valentina a Filológiai Karon, és 1967-ben elváltunk. Volt egy viszonyom, ami természetesen heveny fájdalmat okozott Valentinának, elmentem otthonról, majdnem öngyilkos lettem, majd engedélyt kérve visszatértem, de a repedés nem gyógyult be.



Már házas vagyok. Balról jobbra Nelly Tillib, akinek apja tanácsára csatlakoztam az SZKP-hez, Zara Aleksandrovna Levina, Valentina Chemberdzhi, én, Nina Pavlovna Gordon

Emlékszem az utolsó esténkre... Meghívtak egy zártkörű vetítésre Stanley Kramer "Bolondok hajója" című festményéről... az alapvető ötlet abban rejlik, hogy mi, emberek nem akarunk szembenézni az igazsággal - becsapjuk magunkat - és ennek katasztrófa a vége. A film után hazajöttünk, és mint mindig, leültünk a konyhába teázni. Valamikor kifejeztem Valentinának, hogy megértem a filmet. Nagy okos szemekkel nézett rám barna szemekés valami különleges hangon így szólt:

Igen, Volodja, igazad van, önámításban élünk.

És rájöttem, hogy rólunk beszél, hogy mindennek vége.

Sok évvel később. Valentina egy csodálatos férfihoz ment feleségül, egy kiváló matematikushoz. Most Barcelona közelében élnek... Szerencsére barátok maradtunk, ami különösen jó a lányunknak, Katya-nak... Valentina Chemberdzhi egy jószág... Nagyon szeretem.



Vlagyimir Vlagyimirovics két volt felesége: Valentina Chemberdzhi (jobbra) és Jekaterina Orlova.


APÁK ÁRULÁSA




1969

1957-től eltekintve nem volt számomra nehezebb időszak a Szovjetunióban, mint 1977. Mert elvesztettem a reményt. Feladtam. Elkezdett inni. Néha nem emlékeztem, mit mondtam vagy tettem előző nap. Nyíltan beszélni kezdtem kivándorlási szándékomról, minden szovjet iránti utálomról, arról, hogy idegen vagyok itt.

Számomra úgy tűnik, hogy a velem történtek egy része édesapám 1975-ös halálához kapcsolódik. 1957-ben nagyon megnehezült a kapcsolatunk, amikor szavaimra, hogy szeretnék visszatérni Amerikába, megfenyegetett, hogy ezt jelenti a KGB-nek, és letartóztat. Ez volt az oka annak, hogy a hatvanas évek elején belsőleg elhagytam apámat – bár erről sem neki, sem anyámnak fogalma sem volt.



Apu. Párizs, 1936

...Apám szokatlanul bájos és vonzó férfi volt. A nők megőrültek érte, és nem igazán utasította vissza az ajánlatokat. Röviden, 1961 elején olyan pletykákat kezdtem hallani, hogy apám viszonyt folytat egy nála fele idősebb nővel. A leghíresebb szovjet filmrendező lánya volt, rókaszerű szokásokkal rendelkező, kétségtelenül okos ember. Ezek a pletykák nagyon fájdalmasan bántottak
Hamarosan apám felhívott, és megkért, hogy jöjjek beszélni. Nem felejtem el ezt a találkozót.

Soha.

Az emberek szeretik a nyelvüket csóválni, és te, ahogy én értem, ugyanolyan vagy, mint mindenki más – kezdte –, de magyarázd el nekem, hogyan beszélheted meg apád cselekedeteit, hogyan kételkedhetsz a feddhetetlenségében? Hogy merészelsz kételkedni az anyád iránti szeretetemben? Hogyan tudod?!


Anya. NY. 1946

És tényleg, hogy merem? Bocsánatot kértem, undorodtam magamtól...
Ebben az időben egy amerikai nővel leveleztem... és egy héttel az apámmal folytatott beszélgetés után elmentem a postára, hogy megnézzem, van-e nekem levél. Az ablakhoz mentem és átadtam a lánynak az útlevelemet. Elkezdte válogatni a „P” betűvel kezdődő leveleket, elővett egy borítékot, betette az útlevelébe, és átnyújtotta nekem. Elvettem az útlevelet a levéllel, elsétáltam, majd megnéztem a borítékot. V. A. Posnernek volt címezve, nem V. V. A sorban visszaszállítási cím egy fekete-tengeri üdülőhelyet jeleztek, ahol tudtommal ugyanaz a hölgy nyaral, akiről pletykák jártak... Kibontottam és elolvastam a levelet...

Apám hazudott nekem. Viszonya volt ezzel a nővel. Ha abban a pillanatban a közelben lett volna, megöltem volna. Nem azért, mert lefeküdt ezzel a nővel – elég idős voltam ahhoz, hogy megértsem, ez történik, ráadásul ez inkább szabály, nem kivétel. De az a tény, hogy hazudott, hogy gazembernek éreztette magát, fiának, aki elárulta az apját - ezt nem tudtam megbocsátani neki. Utáltam őt... Megesküdtem, hogy eljön a nap, amikor megmutatom neki ezt a két levelet, és megkérdezem: „Nos, most mit mondasz?”



Család
(második sor balról jobbra: Pavlik testvér, Vlagyimir, apa, anya dohányzik)

De soha nem csináltam. [1963-ban] Konsztantyin Szimonov íróval és Grigorij Csuhráj rendezővel közösen apám javaslatot dolgozott ki egy új, független Kísérleti Kreatív Filmstúdió (ETK) létrehozására. Apámat kinevezték megbízott igazgatónak... A stúdiót 1968 elején bezárták. 1968. október 24-én, hatvanadik születésnapján nyugdíjba vonuló levelet írt. Hat hónappal később súlyos szívrohamot kapott. Már késő volt megmutatni neki ezt a két levelet. Sőt, Katya (Posner második felesége, Ekaterina Orlova - a szerk.) erőfeszítéseinek köszönhetően apám és én közel kerültünk egymáshoz, és barátok lettünk.


Feleségével, Nadyával
Vlagyimir Vlagyimirovics 70 után harmadszor házasodott össze Nadezhda Solovyova producerrel. "71 éves voltam, és nem hittem volna, hogy ez megtörténhet."


KONCSALOVSZKIJ ÉS MIHALKOV

1987 tavaszán Hollywoodban találtam magam, ahová az amerikai filmesek meghívták a szovjet kollégák egy kis csoportját (a Szovjetunió Operatőrök Szövetségének akkori első titkárának, Elem Klimovnak a kérésére kerültem be a küldöttségbe. hittem, hogy Amerikáról szerzett ismereteim és az amerikaiak körében szerzett hírnevem hasznosak lehetnek).



Az érem átadásán „Azért jobb világ" Balról jobbra: Phil Donahue, Marlo Thomas, én, Ted Turner. 1987

Rendkívül szívélyes fogadtatásban voltunk, banketteket tartottak a tiszteletünkre, és jól emlékszem, hogy az egyik ilyen banketten Klimov határozottan és nyilvánosan megtagadta, hogy kommunikáljon Andron Szergejevics Koncsalovszkijjal, aki néhány évvel korábban távozott az Egyesült Államokba dolgozni. Aztán megkérdeztem Klimovot, hogy miért tette ezt, és ő ezt válaszolta: „Látod, Andron a legkisebb ellenállás útját választotta. Miközben veszekedtünk, próbáltunk őszinte képeket készíteni, és fejbe verték a bürokraták, és sokan éheztünk, mert ezek a gazemberek megfosztottak tőlünk a munkához való jogot, feleségül vett egy francia nőt, és elszökött. És nem tért vissza. Kicsit kiszállt, és most, hogy megváltoztak az idők, csatlakozni akar azokhoz, akik harcoltak ezekért a változásokért. És ebben az ügyben nem vagyok a segítségére!”



Az egyik telekonferencia 1983-1984 között. a Szovjetunió és az USA között. Bal szélső - Jurij Scsekocsikhin

Koncsalovszkij apja Szergej Mihalkov, egy középszerű író, de kiemelkedő opportunista, akit a szovjet értelmiség összes képviselője megvetett, akit ismerek, akit a hatóságok nagylelkűen jutalmaznak azért, mert a hatalmak alapvető szolgálatán kívül más elvek hiánya. az legyen. A Brezsnyev-évek alatt bárkire jelentős befolyást és „kimenetet” gyakorolt, és kétségtelen, hogy elfedte Andront. Bár nem lennék meglepve, ha megtudnám, hogy inkább a saját biztonsága megfontolásaiból indul ki, mintsem egy apa gyengéd érzéseiből, mert ha a fia belekeveredett volna a történetbe, felelősségre vonták volna.
Jól emlékszem Marshak történetére, hogy valahol 1935-ben a kevéssé ismert Mihalkov egy verssel fordult hozzá, amelyben mindenki az abszurd magas Sztyopa bácsit gúnyolta. Marshak - szavai szerint - átírta a verset, és visszaadta Mihalkovnak abban a formában, ahogyan azt mindenki ismeri. Ez igaz? Most nem tudok rájönni. Lehet, hogy Marshak gyerekíróként féltékeny volt Mihalkovra? Szintén valószínű. Az a tény, hogy Marshak nem szerette Mikhalkovot, „csillagszerű tokhalpofának” és „hymnyuknak” nevezte.


Vladimir Pozner Fotó Mark Steinbock


"NEM VAGYOK OROSZ"



A lányom, Katya Chemberdzhi. Berlin, 2002

BAN BEN utóbbi évek Sokat gondolkodom azon, milyenek ők, az orosz emberek. Sok embertől hallottam, hogy az oroszoknak sok közös vonásuk van az amerikaiakkal, ami abszolút nem igaz. És hogyan lehet bennük valami közös, amikor történelmi tapasztalataik annyira különbözőek? Nevezzen meg egy európai népet, amely a tizenkilencedik század második feléig nagyrészt rabszolgaságban maradt. Mutass nekem egy népet, amely csaknem három évszázadon át egy sokkal elmaradottabb hódító igája alatt volt. Ha összehasonlítjuk, akkor talán az oroszok és az írek hasonlítanak leginkább egymásra - mind hangulatban, mind az alkohol és a harc szeretetében, mind az irodalmi tehetségben. De van egy alapvető különbség: az írek szeretik magukat, nem fogod hallani, hogy ilyeneket mondanak: „Jó, hogy itt szinte nincsenek írek!”


Az unokám, Masha Lobanova. Berlin, 2001

Két-három éve volt szerencsém eljutni a „Szent Rusz” kiállításra. Meglepődtem a novgorodi ikonokon, amelyeket a tatárjárás előtt festettek: hirtelen világosan megértettem, hogy ők, ezek az ikonok, ez a festmény semmiben sem alacsonyabb rendű a nagy Giottónál, hogy Oroszország akkor „terhes” volt a reneszánsztól, de a születést a tatár-mongolok megszakították. Megpróbálta valaki elképzelni, milyen lett volna Oroszország, ha ez az invázió és a kétszázötven éves iga nem történik meg?



Kolya unokámmal vagyok. Berlin, 1999

Ha Rusz, amely Európával együtt fejlődött, és hercegnőit francia királyokhoz vette feleségül, három hosszú évszázadon át nem szakadt volna el az európai civilizációtól? Mi lett volna, ha III. Iván Moszkvája vereséget szenved a novgorodi veccsétől? Mi történne, ha Rusz nem az ortodoxiát, hanem a katolicizmust venné fel? Mi történne, ha orosz állam nem bilincselte meg saját népét a jobbágyság béklyóiban? Mi lett volna, ha csak ötven évvel a jobbágyság eltörlése után nem jön létre a szovjet rabszolgaság? Megválaszolatlan kérdések...


Kolja unokája. Berlin. 2009

Tisztában vagyok vele, hogy nem tartozom az orosz néphez. Igen, időnként arról a napról álmodoztam, amikor büszkén mondhatom: „Orosz vagyok!” Ez volt Amerikában, amikor a Vörös Hadsereg legyűrte Hitlert, ez később, amikor megérkeztünk Berlinbe, ekkor kaptam egy igazi szovjet útlevelet, aminek kitöltésekor meg kellett adni az állampolgárságomat - anyám (francia) ill. apám (orosz) , és én minden kétség nélkül az „orosz” nyelvet választottuk, ekkor teljesült is dédelgetett vágyam, és végre megérkeztünk Moszkvába. De fokozatosan, az évek múlásával kezdtem megérteni, hogy tévedtem. És a lényeg nem az, hogy sokan, de sokan utaltak rá, hogy Pozner vezetéknévvel lehetetlen orosznak lenni. Csak azt éreztem, hogy nem vagyok orosz. Mit jelent ez pontosan?




Az egyik tévéműsoromban Nyikita Mihalkov azt mondta, hogy csak az lehet orosz, akinek nincs valamije, de nem úgy, hogy feltétlenül van, hanem úgy, hogy a pokolba is. Elismerem... De ez a karakter, aki hajlamos az elragadtatás csúcsaira és a depresszív mélypontokra, ez a szentimentalizmus és a kegyetlenség, ez a közönnyel határos türelem, a pusztítás és az alkotás vágya, amely teljesen elképzelhetetlen méreteket ölt, ez a szeretet úgy járni, mintha utoljára életemben, de olyan unalmasan és szürkén élni, mintha az életnek soha nem lenne vége, rangtisztelet és egyben arrogancia az alatta lévőkkel szemben, ez a kisebbrendűségi komplexus és a felsőbbrendűségről való meggyőződés - mindez nem az enyém.
Nem, Puskin és Gogol iránti teljes szeretetem mellett, Dosztojevszkij és Tolsztoj iránti csodálatom mellett, annak ellenére, hogy Ahmatova, Cvetajeva, Blok és Bulgakov régóta az életem részeivé váltak, ráébredek: nem vagyok orosz.


Mindenki arra vár, hogy Vlagyimir Pozner a politikáról és az újságírásról gondolkodjon. De már annyit mondott ezekről a témákról, hogy úgy döntöttünk, valami jóról és személyesről beszélünk. Például a gyerekekről. És az unokák. És a dédunokák.

- Vlagyimir Vlagyimirovics, egyszerre vagy apa és nagyapa...

És még a dédapa is! (Mosolyog).

- Mása unokája anya lett?

Már majdnem három éve. Egy fiút szült, Valentinnak hívják. Berlinben élnek. Az apja francia. Ugyanakkor Masha csak oroszul beszél fiával. És német óvodába jár. A vicces az, hogy Valentinnak úgy tűnik, hogy ez az egész egy nyelv. Még nem érti, hogy az orosz, a német és a francia három nyelv. De pontosan tudja, kivel kell beszélnie. Hihetetlenül érdekes, hogyan működik az agya.

- Beszél hozzád oroszul?

Velem igen. És amikor nemrég hirtelen áttértem a franciára, teljesen ledöbbent, kinyílt a szája. Csak apa beszél vele franciául, aztán hirtelen Vova. Az unokáim és a dédunokáim Vovának hívnak.

- Tudom, hogy jól ismered a zenét.

A zenével nőttem fel. Aztán, amikor megnősültem, sokáig zenész családban éltem. A lányom a konzervatóriumban végzett. És én magam sem teljesen véletlenül lettem zenész. Ha anyám nem ragaszkodik hozzá, hogy hegedüljek, talán minden másképp alakult volna.

- És mit akartál játszani?

Gitáron. De anyám úgy döntött: "Nem. A gitár később jön. Először hegedüljünk." És hét éves voltam. És vad gyűlölettel utáltam ezt a hegedűt. A végén véletlenül találtam egy képregény rajzfilmet. Ez azt jelenti, hogy egy kövérkés fiú rövid nadrágban, baseballsapkában és hegedűtokban sétál – az első rajz. Másodszor: elért egy házhoz, és becsengetett. Harmadszor: egy ilyen nagy orrú, bozontos tanár-hegedűs nyitja ki az ajtót. Negyedszer: bejött a gyerek, és feltette a tokot a zongorára. Ötödször: kivesz egy gépfegyvert a tokból, és lelövi a professzort. Kivágtam és az ágyam fölé akasztottam. És anya azt mondta: "Rendben." Itt értek véget az óráim.

NAGYON SZEMÉLYES

"Fiatal koromban hülyét csináltam magamból"

„Teljesen meg vagyok győződve arról, hogy a legfontosabb nevelés az ön példája” – mondja Posner. - Nem mondhatja a gyerekeinek, hogy „Ne dohányozzunk”, ha maga is dohányzik. "Ne légy goromba!", ha magad is goromba vagy. "Ne rágjon ételt nyitott szájjal", ha így rágja. Stb. Nagyon szeretem az unokáimat és a dédunokáimat, és ezt ők mindig érzik. Meg tudom szorítani és a karomban tartani. És ez fontos a gyerekek számára – ez a tapintható érzés. A szüleim keveset öleltek, pedig nagyon szerettek.

- Ezt nem fogadták el?

Anyám szigorú francia. És apa egyáltalán nem ölelt meg. Nagyon hiányzott az érintésük. És ezért viselkedem másként a gyerekeimmel és az unokáimmal szemben. Szigorú vagyok, de tisztelem őket. Hiszen egy ötéves gyerek is már ember. És sokkal okosabb tud lenni, mint egy 50 éves. A gyereket nem a felnőtt ereje győzi meg. Bár fiatalon persze ilyen értelemben hülyét csináltam magamból.

- Ez miben fejeződött ki?

A lányom olyan rosszul evett, hogy órákig tudott teli szájjal ülni. És egy nap elvesztettem a türelmemet és megpofoztam.

- Megszégyenülve?

Igen. És elkezdett vérezni az orra. Amikor erre emlékszem, nagyon rosszul érzem magam. Később sokszor bocsánatot kértem tőle, és bocsánatot kértem. Elfelejtette, de én soha nem fogom elfelejteni.

Maria Lobanova - újságíró, társaságbeli. Arról ismert, hogy szórakoztató és érdekes módon tud mesélni az olvasóknak szokatlan utazásokról, társasági eseményekről és a divatszakma legújabb híreiről. Finom humor és rengeteg fényes részlet mindig kíséri kritikáit. Szerzői rovatai számos kiadványban megjelentek: Forbes Style, Harper's Bazaar, Vogue, Domovoy, L'Officiel.

Maria Lobanova életrajza

December 13-án született Londonban, intelligens családban. Apjának, Vlagyimir Jakovlevics Lobanovnak három diplomája van felsőoktatás, három nyelven folyékonyan beszél, külkereskedelmi képviselőként bejárta a világot. Most már nagyon lelkes nyári lakos.

Nagyapa - Vlagyimir Georgievics Cherkasov - különféle állami kitüntetéseket kapott, és hét nyelven beszélt folyékonyan. Maria a professzor unokájának tartja magát.

A moszkvai Újságírói Karon szerzett diplomát állami Egyetemőket. Lomonoszov. Szakmai kurzusokon tanult Londonban.

Míg az Egyesült Királyságban tanult, Maria Lobanova jótékonysági rendezvényeket szervezett, és részt vett a Friends of the Bolsoi brit társaság létrehozásában. Részt vett Martha Fiennes „Onegin” című filmje jótékonysági premierjének megszervezésében testvérével, Ralph Fiennes-szel. vezető szerep.

Karrier

Maria Lobanova a TV-6 riportereként kezdte szakmai pályafutását. Aztán elkezdett írni a szakmában, bemutatták Szergej Nyikolajevicsnek, aki ezután a Domovoy szerkesztőjeként dolgozott. Főszerkesztő"Sznob."

PR-szakértőként elindította az orosz GQ-t, majd a Harper's Bazaarban dolgozott, és több éven át népszerűsítette a Carrera & Carrera luxusékszer márkát Oroszországban.

2007-ben főszerkesztőként elindította a Szex és a város című folyóiratot, amely harmincéves, karrierorientált nők számára készült. A létrehozására vonatkozó javaslat váratlanul jött, de lehetségesnek bizonyult - valami hasznosat akartam tenni a társadalom számára.

Maria maga dolgozta ki a koncepcióját, így lélekben közel áll az azonos nevű amerikai sorozathoz. A magazin egyedülálló, és nincs analógja a világon. Ez nem egy tipikus női fényes olvasmány, hanem egy olyan kiadvány, ami elgondolkodtat.

2011-ben a magazint SNC névre keresztelték. 2012-ben Maria átadja a gyeplőt Ksenia Sobchaknak, és elhagyja a magazint. Visszatér a 2005-ben alapított PR tanácsadó cégéhez.

Magánélet

Nyilvánossága ellenére inkább nem reklámozza magánéletét, sőt eltitkolja. Köztudott, hogy Maria Lobanova házas, és arról álmodik, hogy anyává váljon.

Az egészséges életmód híve. Érdekelnek a környezeti problémák, az emberek kapcsolatai, valamint a társadalom fejlődése és az egyének arra gyakorolt ​​hatása.

Amit értékel az emberekben, az az a képesség, hogy kellemesen tudjon beszélgetni és távolságot tartani, jó modor. Nem tűri az ismerősséget és azt, hogy „te”-nek szólítsák. Szereti, ha az emberek gratulálnak egy sikeres interjúhoz vagy cikkhez.

Most Maria a szerzői mozit és a kortárs művészetet népszerűsíti PR-tanácsadóként. Egyik sikeres projektjének tartja Ivan Vyrypaev „Delhi tánca” című filmjének PR-cégét. A filmet a szerzői mozitól távol eső elbűvölő körök is elfogadták.

De nem feledkezik meg az újságírásról sem. Együttműködik a Vanity Fair-rel, a divattal, politikával és a populáris kultúra egyéb vonatkozásaival foglalkozó kiadványsal.