Vladimir Pozner: »Preden sem spoznal Nadio, sem bil videti starejši. - Zdaj ste sami oče, dedek ...

18. februar 2017

Sodnik oddaje "Minute slave" na prvem kanalu je spregovoril o neizpolnjenih sanjah, da bi postal glasbenik, ljubezni do cirkusa in majhnem pravnuku.

- Vladimir Vladimirovič, zdaj si glede na občutke najbolj. Predvsem glede mlajših udeležencev - skoraj vedno glasuješ proti temu, da gredo naprej. Je to vaše načelno stališče?

Mogoče je to življenjska izkušnja ali kaj podobnega. Toda prepričan sem, da je treba z otroki ravnati zelo občutljivo. So bolj ranljivi. Njihova duševnost je manj stabilna. Poraz doživljajo veliko močneje in bolj čustveno kot odrasli. Med programom sem že rekel, da včasih obstajajo geeki. Ampak to je čisto druga stvar! To so posebni, edinstveni ljudje - kot Mozart ali Menuhin. Ob tem so na primer kasneje zoreli isti Richter in drugi veliki pianisti. Čeprav so se v otroštvu zelo dobro igrali.

Torej, spuščati majhnega otroka na veliki oder in mu namigovati, da mora zmagati, je po mojem mnenju napačno. To je v bistvu motivacija staršev. Pogosteje mati kot oče. In nezmožnost razumeti, da je morda otroku povzročena prava travma. Zato sem proti temu. Druga stvar je npr. športna tekmovanja kjer otroci tekmujejo med seboj in se to ne dogaja na odru. Igrali smo vsi različne igre. Toda ko govorite pred veliko publiko, v "Minuti slave", vaše dostojanstvo ne sme biti v tem, da ste majhni, ne v tem, da imate očala in kijske, ampak v tem, kako se kažete v umetnosti. Danes je bila punca. Tako sladka je, tako dobra. Ampak ne more peti Zemfirine pesmi. V besedilu izkušnje odrasle osebe, ki je doživela veliko. Težka pesem. Zelo! Z zunanjo preprostostjo. Je deklici všeč? Hvala bogu, naj poje. Toda postaviti jo na oder s tem je po mojem mnenju brezsrčno. Skoraj sem se zjokala. Otroku je tako žal!

- Prvič sedite v žiriji za "Minuto slave". Tako si nenadoma zdrsnil?

- Ko so me začeli prepričevati, so rekli: "Glej, tako bo." Zelo jo cenim - njen talent, popolno izvirnost, drugačnost. "Tam bo Sergej Yursky" - no, to je eden mojih najljubših igralcev in na splošno oseba, ki jo zelo spoštujem. In pomislil sem: "Neka popolnoma drugačna žirija!". Toda takoj je rekel: »Upoštevajte, če se strinjam, ne bom vzrejal syusyu-masya, vsem dal »pet«, pohvalil: »Kako briljanten si!« Ne bo tako." "Ne," so mi rekli. - In ni potrebno." Potem sem pomislil: "No, morda bo smešno?". In na koncu je privolil.


Foto: Evgenia Guseva

- Programi kvalifikacijskega kroga so bili odstranjeni. Kakšni so vaši vtisi?

- Obstaja nekaj absolutno izjemnih umetnikov. Spomnim se tipa, ki je naredil številko "Jaz sem drugo drevo." In današnja dva Armenca z nožem - to je vse! Česa takega še nisem videl. Tam je bil tudi briljanten čarovnik. In nekaj gimnastikov prvakov. Na splošno so štiri - največ pet številk, ki so name res zelo močno vplivale.

- Ko ocenjujete nastope, veliko govorite o cirkusu. Zdi se, da pogosto hodite tja, razumete žanre.

— Bil sem prijatelj s cirkuškimi igralci. Ko sem delal v Tiskovni agenciji Novosti, je bila cela skupina mladih fantov, nastala je družba. Ukvarjal sem se z zunanjepolitično propagando, delal v reviji, ki je izhajala v ZDA. Vendar so bili intervjuvani fantje, ki so delali za sovjetsko občinstvo različni ljudje. In preko njih sem spoznal Engibarovce. In to je največji klovn! In mimogrede, ko sem kot otrok živel v Ameriki, me je zelo zanimal cirkus. Pogosto sem obiskal cirkus Barnum & Bailey - to je cirkus s tremi arenami hkrati. In hkrati se dogajajo različne stvari. Vedno sem hodil tja, kjer so akrobati, vrvohodci. Ti ljudje me presenečajo! Sovražim pa cirkus z živalmi. Smilijo se mi. Na splošno so cirkusanti posebna publika, to je bratstvo, partnerstvo. Absolutno edinstveni, čudoviti ljudje.

Moj oče se nikoli ni naučil igrati klavirja. Zaradi Dmitrija Šostakoviča

- Tudi, sodeč po vaših komentarjih, ste dobro seznanjeni z glasbo.

— Odraščal sem z glasbo. Potem, ko se je poročil, je bil dolgo časa v glasbeni družini. Moja hči je končala konservatorij. In sam obožujem glasbo. Glasbenik nisem postal po naključju. Če mama ne bi vztrajala, da igram violino, bi se morda vse obrnilo drugače.

- In kaj si hotel igrati?

- Na kitaro. Toda mama je rekla: »Ne. Kitara - kasneje. Daj no, najprej violina. In bil sem star sedem let. In to violino sem sovražil s hudim sovraštvom. Na koncu sem po naključju našel risanko. Bil je tako čudovit ameriški karikaturist Charles Adams. On je bil tisti, ki je izumil slavno družino Addams. Na splošno je imel risani strip. Torej, debel fant hodi, v kratkih hlačah, v bejzbolski kapici in s kovčkom za violino - prva risba. Drugič: prišel je do hiše, pozvoni na vratih. Tretjič: vrata odpre takšna učiteljica violine z velikim nosom in dlakami. Četrtič: vstopil je otrok in postavil etui na klavir. Petič: iz kovčka vzame mitraljez in ustreli profesorja. Izrezala sem ga in obesila nad posteljo. In moja mama je rekla: "No, v redu." To zaključuje moje lekcije. Na žalost nisem postal glasbenik. Glasbo pa res obožujem in jo razumem.


Člani žirije Minute slave, igralci Sergej Yursky, Sergej Svetlakov, Renata Litvinova in TV voditelj Vladimir Pozner (od leve proti desni) na snemanju oddaje na prvem kanalu. Foto: Mihail Frolov

- Torej ste svojo ljubezen prenesli na svojo hčerko, saj je študirala na konservatoriju?

- Ne. Pravkar se je rodila v glasbeni družini. Njena babica po materini strani Zara Levina je bila precej znana skladateljica v Sovjetski zvezi. In razumete, ko vam otrok pri dveh letih zapoje simfonijo, potem postane vse jasno. To ne pomeni, da ga je treba izpustiti na oder. Toda s Katjo je bilo takoj jasno, da bo zagotovo postala glasbenica. Diplomirala je na Moskovskem konservatoriju tako kot pianistka kot skladateljica. Ima dve rdeči diplomi. In potem njen sin Kolja, moj vnuk, je tudi glasbenik.

Na splošno so to stvari, ki se pojavijo zelo zgodaj. Govorice - da ali ne. Vidi se, ali bo otrok potegnil študij ali ne bo kos. Ko človek študira na konservatoriju ali celo na glasbeni šoli, ki je povezana z njim, je to delo. Vsaj štiri ure na dan za instrumentom. In včasih celo 8 ur. To je noro! Drugače pa prsti ne tečejo. To je kolosalno delo. Moj oče se ni naučil igrati klavirja zaradi Šostakoviča.


Zakaj?

- Oba sta živela v Petrogradu, še pred revolucijo. Oče je bil star 8 let, Šostakovič ali Mitya, kot ga je klical, pa devet. Prvi je v razred prišel oče. In učitelj ga je grajal, rekoč: "Zdaj boš videl, kako se učiti." In vstopil je Mitya - tak vrtinčast, že z očali. In pokazal taco-oh-oh! Oče ga je sovražil. Toda kje tekmovati? To je res čudež.

- Zdaj ste sami oče, dedek ...

- ... celo pradedek!

- Vnukinja Maša je postala mama? Čakal si na to.

»Pred skoraj tremi leti. Imela je fantka, ime mu je Valentine.

Živijo v tujini?

- V Berlinu. Tam se je rodil. Njegov oče je Francoz. Hkrati Maša s sinom govori samo rusko. In hodi po nemško vrtec. Smešno je, da se Valentinu zdi, da je vse en jezik. Še ne razume, da so ruščina, nemščina, francoščina trije jeziki. Toda točno ve, s kom se mora pogovarjati. Neverjetno, kako delujejo njegovi možgani. Neverjetna stvar!

Ali govori z vami rusko?

- Z mano, ja. In ko sem pred kratkim nenadoma prešel na francoščino, je bil popolnoma osupel, njegova usta so se naravnost odprla. V francoščini z njim govori samo oče, nato pa nenadoma Vova. Tako vnuki kot pravnuk me kličejo Vova.


- Kako strogi ste do otrok, vnukov in zdaj - pravnukov?

Veste, obožujem svoje otroke in svoje vnuke. Sva si zelo blizu. V življenju sem imel s tem neverjetno srečo – da sva tako odkrita drug do drugega. Sem strog... Kako naj ti povem?

— Zahteven?

- Da. Povsem prepričana sem, da je najpomembnejša vzgoja vaš zgled. Svojim otrokom ne morete reči "Ne kadite", če sami kadite. "Ne bodi nesramen!", če si sam nesramen. "Ne žvečite hrane s odprta usta', če tako žvečiš. In tako naprej. Zelo jih imam rad in oni to vedno čutijo. Lahko jih stisnem, držim v naročju. Ponavadi to počnejo ženske. Ampak tudi meni je všeč. In to je pomembno za otroke - to je taktilni občutek. Starši so me malo objemali, čeprav so me imeli zelo radi.

Ali ni bilo sprejeto?

Moja mama je stroga Francozinja. In oče me sploh ni objel. Res sem pogrešala njihov dotik. In zato se v odnosu do svojih otrok in vnukov obnašam drugače. Sem stroga, a jih spoštujem. Navsezadnje je tudi petletni otrok že oseba. In zna biti veliko pametnejši od 50-letnika. Moč odraslega ni tisto, kar prepriča otroka. Čeprav sem se v mladosti seveda v tem smislu igral norca. Vendar sem to dokaj hitro ugotovil.

— Kaj je to pomenilo?

»Moja hči je jedla tako slabo, da je lahko ure in ure sedela s polnimi usti. In enkrat sem izgubil potrpljenje in ji dal klofuto.

- Sram?

- Da. In njen nos je krvavel. Ko pomislim na to, mi postane slabo. Večkrat sem se ji opravičil in prosil odpuščanja. Pozabila je in tega ne bom nikoli pozabil. To je bila zame lekcija, da tega nikoli več ne storim. To preprosto ne pride v poštev! Veste, moj oče je bil zelo strog do mene, ker so bili njegovi starši zelo strogi do njega. Prenašamo jo iz roda v rod. In takrat sem ugotovil, da v odnosu do hčerke igram vlogo očeta. Ko sem to spoznal, mi je postalo lahko, enkrat za vselej sem prenehal s tem.


Bodoči mojster televizije (v sredini) se je rodil v družini Vladimirja Poznerja, ki je emigriral iz Rusije, in Francozinje Geraldine Lutten.Foto: Osebni arhiv

- Ljudje, sanjam o slavi. Ima pa tudi negativne strani. Toda ali ste to že kdaj doživeli sami?

- Glory, slava je prišla k meni pri 52 letih, zato imam do tega popolnoma drugačen odnos. Ko si mlad, to zagotovo zelo močno vpliva nate. Spomnite se v pravljici: ogenj, voda in bakrene cevi. Ogenj in vodo je enostavno preživeti, bakrene cevi pa zelo težko. Ampak sem jih z lahkoto prebrodil. Ker je razumel: televizijska slava je minljiva. Danes si na ekranu, jutri te ni – in to je to, pozabljeni ste. Ničesar nisi ustvaril. Ni pisal knjig, ni skladal glasbe, ni risal slik. Ste trenutni. Seveda sem hvaležna ljudem, ki me prepoznajo, se nasmehnejo in pristopijo. In zdi se, da so topli. Sem pa zelo skeptičen glede te slave!

« »
Sobote/19.10, Prv

Ruska filmska igralka

Biografija

Ambiciozna umetnica obiskuje igralski studio Talantino pod vodstvom učiteljice Anne Yashine.

Maša se profesionalno ukvarja s petjem, plesom in jahanjem. Večkrat je zmagala in postala nagrajenka različnih glasbenih tekmovanj.

Leta 2015 je Maria Lobanova osvojila prvo mesto na XV mednarodnem otroškem festivalu Kinotavrik v Sočiju.

kino

Prvenec mlade Mashe je potekal leta 2016 v detektivu Jurija Popoviča "Amater". Igrala je hčerko junakinje Kira - Agatha. Njeni partnerji na setu so bili Anton Feoktistov.

Naslednja dela Lobanove so bila melodrama in tragikomedija "Oče, umri".

"trener"

Leta 2018 je Maria prejela eno glavnih vlog v svojem prvem režiserskem delu, športni drami.

Igralska ekipa akcijskega filma je impresivna:,.

Glasovna igra

Leta 2015 je Maria Lobanova sodelovala pri sinhronizaciji skladb za risanke za otroški televizijski kanal Karusel: Vroomiz, Marin in njegovi prijatelji. Podvodne zgodbe, Thomas in njegovi prijatelji, Duda in Dada, Yuhu in njegovi prijatelji", "Chichiland".

Kasneje je sinhronizirala Lero v kratkem filmu Olega Androsova. Spregovorila je s svojim glasom glavna oseba desetletna deklica Lera.

BERLINSKI RIM

Zapustil sem New York pogovarjamo se o selitvi iz ZDA v Berlin v zgodnjih 50-ih - Posnerjev oče, uradnik Sovexportfilma, je bil imenovan v NDR. - Ed.) ... neizkušen najstnik: Nikoli nisem nikogar poljubil, da ne omenjam česa resnejšega. Tako sem bil pri sedemnajstih letih že pripravljen na »zapeljevanje«. To je storila žena enega od zaposlenih v Sov-exportfilmu ... Pri svojih tridesetih je bila zelo lepa, spogledljiva, mož je ves dan izginil v službi in bilo ji je dolgčas. In takrat se je ob njej izkazal privlačen mladenič, ki jo je gledal z ljubečimi telečjimi očmi.

Med nekaterimi počitnicami sem vsak dan hodil k njej domov, ker se je z očetom dogovorila, da me bo učila ruščino. Tisto jutro me je sprejela v zelenem svilenem peignoirju, ki je tesno objemal njeno zapeljivo postavo.

Veste kateri praznik je danes? je vprašala takoj, ko smo vstopili v dnevno sobo. Rekel sem, da ne vem. - Danes je velika noč, - mi je razložila in me ekspresivno pogledala v oči ... - Veste, kaj naj bi v Rusiji počeli na veliko noč? je nadaljevala. Zmajal sem z glavo. - Osebi naj bi rekli "Kristus je vstal", ta pa bo odgovoril "Resnično vstal", nato pa se poljubita ...
Stopil sem do nje in zamrmral "Kristus je vstal", ona pa je odgovorila "Resnično vstal", jaz pa sem jo plaho poljubil na lice.


V naši hiši v Karlhorstu. Berlin, 1952

- Ne tako! - je rekla, - ampak takole ... - In ko je svoje vroče gole roke ovila okoli mojega vratu, me je poljubila na usta in takoj prodrla tja z njenim jezikom. Kaj je bilo potem, se ne spomnim dobro. Tako kot Kolumb sem se znašel na zaželeni in neznani celini, kjer sem prišel do novih, ne povsem geografskih odkritij.



Mama (levo) z žensko Antonino Mihajlovno,
s katerim sem imel prvo romanco. 1950

Najina romanca je bila tako burna kot kratka. Dvakrat ali trikrat sva se srečali v stanovanju njene prijateljice, a manj kot mesec dni kasneje me je moja simpatija poklicala, da bi ji sporočila nosečnost. Ko sem ji goreč od ljubezni predlagal, naj se loči od moža in se poroči z menoj, se je zasmejala z neprijaznim smehom in rekla:

Pojdi stran.

To je končalo najin odnos.


PRVI POROK

Ime te deklice, ki je postala moja prva žena, je Valentina Nikolajevna Čemberdži.
Ker sem živel precej dolgo življenje, sem prišel do zaključka, da mora človek ugotoviti, kaj je dobro zanj, preden se poroči ali poroči. Z eno besedo, poročila sva se leta 1958, ko sta bila oba v petem letniku Moskovske državne univerze, jaz na biologiji, Valentina na filologiji, razšla pa sva se leta 1967. Imel sem afero, ki je Valentini seveda povzročila ostro bolečino, odšel sem od doma, skoraj naredil samomor, nato sem se prosil za dovoljenje vrnil, a razpoka ni zrasla.



Sem že poročena. Od leve proti desni Nelly Tillib, po nasvetu očeta sem se pridružila CPSU, Zara Alexandrovna Levina, Valentina Chemberdzhi, jaz, Nina Pavlovna Gordon

Spomnim se najinega zadnjega večera... Povabljen sem bil na zasebno projekcijo filma "Ladja norcev" Stanleyja Kramerja... glavna ideja je v tem, da se ljudje nočemo soočiti z resnico - varamo sami sebe - in to se konča katastrofalno. Po filmu smo prišli domov in se kot vedno usedli v kuhinjo spit čaj. Na neki točki sem Valentini izrazil svoje razumevanje filma. Pogledala me je zelo pametno rjave oči in rekel s posebnim glasom:

Ja, Volodja, prav imaš, živimo v samoprevari.

In sem ugotovil, da gre za naju, da je vsega konec.

Mnogo let kasneje. Valentina se je poročila s čudovito osebo, izjemnim matematikom. Zdaj živita blizu Barcelone ... Na srečo sva ostala prijatelja, kar je dobro predvsem za najino hčerko Katjo ... Valentina Chemberdzhi je kos blaga ... Zelo jo imam rad.



Dve bivši ženi Vladimirja Vladimiroviča: Valentina Čemberdži (desno) in Ekaterina Orlova.


VARNI OČE




1969

Z izjemo leta 1957 zame v Sovjetski zvezi ni bilo težjega obdobja kot leta 1977. Ker sem izgubil upanje. Predal sem se. Začel piti. Včasih se nisem spomnil, kaj sem rekel in naredil prejšnji dan. Začel sem odkrito govoriti o svoji nameri, da se izselim, o svojem sovraštvu do vsega sovjetskega, o tem, da sem tukaj tujec.

Zdi se mi, da je del tega, kar se mi je zgodilo, povezan s smrtjo mojega očeta leta 1975. Najin odnos se je močno zaostril leta 1957, ko mi je na moje besede, da bi se rad vrnil v Ameriko, zagrozil, da bo to prijavil KGB-ju in me aretiral. To je bil razlog, da sem v zgodnjih šestdesetih očeta notranje zapustil – čeprav ne on ne mama o tem nista imela pojma.



oče. Pariz, 1936

... Moj oče je bil nenavadno šarmanten in privlačen moški. Ženske so bile nore nanj in ponudb res ni zavračal. Skratka, v začetku leta 1961 so do mene začele prihajati govorice, da ima moj oče afero s pol mlajšo žensko. Bila je hči najslavnejšega sovjetskega filmskega režiserja, podobna lisici, brez dvoma pametna. Te govorice so me zelo prizadele.
Kmalu me je poklical oče in me prosil, naj se prideva pogovorit. Tega srečanja ne bom pozabil.

Nikoli.

Ljudje radi mahajo z jezikom in ti, kolikor razumem, si enak kot vsi ostali, «je začel,« ampak razloži mi, kako lahko razpravljaš o dejanjih svojega očeta, kako lahko dvomiš v njegovo spodobnost? Kako si drzneš dvomiti v mojo ljubezen do tvoje matere? Kako lahko?!


mati. NY. 1946

In res, kako si upam? Prosil sem odpuščanja, gnusil sem se sam sebi ...
Takrat sem si dopisoval z Američanom ... in zdaj, teden dni po pogovoru z očetom, sem šel na pošto preverit, ali je pismo zame. Šla sem do okna in deklici izročila svoj potni list. Začela je prebirati pisma, ki se začnejo na črko "P", vzela kuverto, jo dala v potni list in mi jo potisnila. Vzel sem potni list s pismom in odšel, nato pa pogledal ovojnico. Naslovljeno je bilo na Pozner V.A., ne na V.V. V vrstici povratnega naslova je bilo navedeno črnomorsko letovišče, kjer je, kot sem vedel, počivala tista gospa, o kateri so govorile ... Odprl sem in prebral pismo ...

Oče mi je lagal. Imel je afero s to žensko. Če bi bil v tistem trenutku zraven, bi ga ubil. Ne zato, ker je spal s to žensko - bil sem dovolj star, da sem razumel: to se zgodi, poleg tega prej pravilo, ni izjema. A tega, da je lagal, da se je zaradi njega počutil kot baraba, kot sin, ki je izdal očeta, tega mu nisem mogel odpustiti. Sovražil sem ga ... Prisegel sem, da bo prišel dan, ko mu bom dal ti obe pismi in ga vprašal: "No, kaj praviš zdaj?"



družina
(druga vrsta od leve proti desni: brat Pavlik, Vladimir, oče, mama kadi)

Ampak tega nisem nikoli naredil. [Leta 1963] je moj oče skupaj s pisateljem Konstantinom Simonovom in režiserjem Grigorijem Čuhrajem razvil predlog za ustanovitev novega neodvisnega Eksperimentalnega kreativnega filmskega studia (ETK). Oče je bil imenovan za vršilca ​​dolžnosti direktorja ... Studio je bil zaprt v začetku leta 1968. 24. oktobra 1968, na dan svojega šestdesetega rojstnega dne, je napisal pismo ob upokojitvi. Šest mesecev kasneje je imel hud srčni infarkt. Bilo je prepozno, da bi mu pokazal ti dve pismi. Poleg tega sva se z očetom zbližala in postala prijatelja, zahvaljujoč prizadevanjem Katje (Posnerjeva druga žena Ekaterina Orlova. - Urednik).


Z ženo Nadijo
Tretjič se je Vladimir Vladimirovič poročil po 70 letih s producentko Nadeždo Solovievo. "Imel sem 71 let in nisem si mislil, da se to lahko zgodi"


KONCHALOVSKY IN MIKHALKOV

Spomladi 1987 sem pristal v Hollywoodu, kamor so ameriški filmski ustvarjalci povabili manjšo skupino sovjetskih kolegov (v delegacijo so me vključili na vztrajanje takratnega prvega sekretarja Zveze kinematografov ZSSR Elema Klimova, verjel, da bi mi moje poznavanje Amerike in slava med Američani lahko prišla prav).



Ob podelitvi medalje »Za boljši svet". Od leve proti desni Phil Donahue, Marlo Thomas, jaz, Ted Turner. 1987

Sprejeli so nas izjemno prisrčno, v našo čast so prirejali bankete in dobro se spomnim, kako je na enem takem banketu Klimov odločno in javno zavrnil komunikacijo z Andronom Sergejevičem Končalovskim, ki je nekaj let prej odšel na delo v ZDA. Potem sem Klimova vprašal, zakaj je to storil, in odgovoril je: »Vidite, Andron je šel po poti najmanjšega odpora. Medtem ko smo se kregali, poskušali pošteno slikati in dobivali birokrate po glavi, mnogi pa smo stradali, ker so nam te barabe vzele pravico do dela, se je poročil z Francozinjo in pobegnil. In se ni vrnil. Odmislil se je in zdaj, ko so se časi spremenili, se želi pridružiti tistim, ki so se za te spremembe borili. In jaz mu pri tej zadevi ne pomagam!«



Ena od telekonferenc 1983-1984. med ZSSR in ZDA. Skrajno levo - Jurij Ščekočihin

Oče Končalovskega je Sergej Mihalkov, povprečen pisatelj, a izjemen oportunist, človek, ki so ga prezirali vsi predstavniki sovjetske inteligence, ki jih poznam, človek, ki je bil velikodušno nagrajen z oblastjo zaradi popolne odsotnosti kakršnih koli načel, razen za načelno služenje tistim. na oblasti. V letih Brežnjeva je imel pomemben vpliv in "izhod" za vsakogar in ni dvoma, da je pokrival Androna. Čeprav me ne bi presenetilo, če bi izvedel, da je to storil bolj zaradi lastne varnosti kot iz nežnih očetovskih čustev, kajti če bi se v zgodbo vpletel njegov sin, bi bil poklican na odgovornost.
Dobro se spomnim Maršakove zgodbe, da je nekje leta 1935 malo znani Mihalkov prišel k njemu s pesmijo, v kateri so se vsi norčevali iz nesmiselno visokega strica Stjope. Marshak je po njegovih besedah ​​pesem prepisal in jo vrnil Mihalkovu v obliki, v kateri ga vsi poznajo. Ali je res? Zdaj pa ne ugotovite tega. Morda je Marshak kot otroški pisatelj zavidal Mikhalkovu? Prav tako je verjetno. Dejstvo, da Marshak ni maral, ga je Mikhalkov označil za "zvezdni gobec" in "gymniuk".


Vladimir Pozner Fotografija Marka Steinbocka


"NISEM RUS"



Moja hči Katja Čemberdži. Berlin, 2002

IN Zadnja leta Veliko razmišljam o tem, kaj so ruski ljudje. Od mnogih sem slišal, da imajo Rusi veliko skupnega z Američani, kar nikakor ni res. In kako naj imata kaj skupnega, ko pa je njuna zgodovinska izkušnja tako različna? Naštejte mi vsaj eno evropsko ljudstvo, ki je večinoma ostalo v suženjstvu do druge polovice devetnajstega stoletja. Pokažite mi ljudstvo, ki je bilo skoraj tri stoletja pod jarmom veliko bolj nazadnjaškega osvajalca. Če primerjamo, potem so si morda Rusi in Irci najbolj podobni - tako po razpoloženju kot po ljubezni do alkohola in pretepov ter po literarnem talentu. Vendar obstaja bistvena razlika: Irci se imajo radi, od njih ne boste slišali izjav, kot je "dobro je, da tukaj skoraj ni Ircev!".


Moja vnukinja Masha Lobanova. Berlin, 2001

Pred dvema ali tremi leti sem imel srečo, da sem prišel na razstavo "Sveta Rus". Presenetile so me novgorodske ikone, naslikane pred tatarsko invazijo: nenadoma sem jasno razumel, da te ikone, ta slika niso v ničemer slabše od velikega Giotta, da je bila Rusija takrat »noseča« z renesanso, ampak rojstvo so prekinili Tataro-Mongoli. Si je kdo poskušal predstavljati, kakšna bi bila Rusija, če te invazije in dvesto petdeset let jarma ne bi bilo?



Sem z vnukom Koljo. Berlin, 1999

Če Rusija, ki se je razvijala v koraku z Evropo, dajala svoje princese v zakone francoskim kraljem, ni bila dolga tri stoletja odrezana od evropske civilizacije? Kaj bi se zgodilo, če bi Moskva Ivana III izgubila proti novgorodskemu veču? Kaj bi se zgodilo, če bi Rusija sprejela ne pravoslavje, ampak katolištvo? Kaj bi se zgodilo, če Ruska država lastnega ljudstva niso vklenili v podložniške spone? Kaj bi se zgodilo, če le nekaj več kot petdeset let po odpravi tlačanstva ne bi bilo vzpostavljeno sovjetsko suženjstvo? Vprašanja brez odgovorov...


Koljin vnuk. Berlin. 2009

Zavedam se, da ne pripadam ruskemu narodu. Da, včasih sem sanjal o dnevu, ko bom lahko ponosno rekel: "Jaz sem Rus!" Bilo je v Ameriki, ko je Rdeča armada razbila Hitlerja, bilo je kasneje, ko smo prispeli v Berlin, takrat sem dobil pravi sovjetski potni list, pri izpolnjevanju katerega sem moral navesti narodnost - po materi (Francozinji) ali po očetu. (Rusko) , in brez trenutka obotavljanja sem izbrala "Rusko", takrat se je tudi uresničila moja cenjena želja in končno smo prispeli v Moskvo. Toda postopoma, z leti, sem se začel zavedati, da sem se motil. In bistvo ni v tem, da so mnogi, mnogi namigovali, da je nemogoče biti Rus z imenom Pozner. Samo čutil sem, da v bistvu nisem Rus. Kaj to konkretno pomeni?




V eni od mojih televizijskih oddaj je Nikita Mihalkov rekel, da je Rus lahko samo tisti, ki nečesa nima, vendar ne tako, da mora biti, ampak tako, da k hudiču. Priznam ... Toda ta lik, nagnjen k vzponom in padcem navdušenja in depresivnim padcem, ta sentimentalnost, združena s krutostjo, ta potrpežljivost, ki meji na brezbrižnost, želja po uničevanju in ustvarjanju v obsegu, ki si ga ni mogoče zamisliti, ta ljubezen do hoje, kot če zadnjič v življenju, pa tudi živeti tako dolgočasno in sivo, kot da življenja ne bo nikoli konec, servilnost in hkrati arogantnost v odnosu do manjvrednih, ta manjvrednostni kompleks in prepričanost o svoji večvrednosti – vse to ni moj.
Ne, ob vsej moji ljubezni do Puškina in Gogolja, ob vsem mojem občudovanju Dostojevskega in Tolstoja, kljub temu, da so Ahmatova, Cvetajeva, Blok in Bulgakov že dolgo postali del mojega življenja, se zavedam, da nisem Rus.


Od Vladimirja Poznerja vsi pričakujejo, da bo razmišljal o politiki in novinarstvu. A o teh temah je povedal že toliko, da smo se odločili spregovoriti o nečem dobrem in osebnem. Na primer o otrocih. In vnuki. In pravnuki.

- Vladimir Vladimirovič, ti si oče in dedek ...

In celo pradedek! (Nasmejan).

- Vnukinja Maša je postala mama?

Pred skoraj tremi leti. Imela je fanta, ime mu je Valentine. Živijo v Berlinu. Njegov oče je Francoz. Hkrati Maša s sinom govori samo rusko. In hodi v nemški vrtec. Smešno je, da se Valentinu zdi, da je vse en jezik. Še ne razume, da so ruščina, nemščina, francoščina trije jeziki. Toda točno ve, s kom se mora pogovarjati. Neverjetno, kako delujejo njegovi možgani.

- Ali govori z vami rusko?

Z mano da. In ko sem pred kratkim nenadoma prešel na francoščino, je bil popolnoma osupel, usta so se mu odprla. V francoščini z njim govori samo oče, nato pa nenadoma Vova. Vnuki in pravnuki me kličejo Vova.

- Vem, da si dober v glasbi.

Z glasbo sem odraščal. Potem, ko se je poročil, je bil dolgo časa v glasbeni družini. Moja hči je končala konservatorij. In sam nisem postal glasbenik čisto po naključju. Če mama ne bi vztrajala, da igram violino, bi se morda vse obrnilo drugače.

- In kaj si hotel igrati?

Na kitaro. Toda mama se je odločila: "Ne. Kitara - potem. Daj najprej - violina." In bil sem star sedem let. In to violino sem sovražil s hudim sovraštvom. Na koncu sem po naključju našel risanko-strip. Torej, debel fant v kratkih hlačah, bejzbolski kapici in kovčku za violino se sprehaja - prva risba. Drugič: prišel je do hiše, pozvoni na vratih. Tretjič: vrata odpre takšna učiteljica violine z velikim nosom in dlakami. Četrtič: vstopil je otrok in postavil etui na klavir. Petič: iz kovčka vzame mitraljez in ustreli profesorja. Izrezala sem ga in obesila nad posteljo. In moja mama je rekla, "V redu." To zaključuje moje lekcije.

ZELO OSEBNO

"Ko sem bil mlad, sem se delal norca"

Popolnoma prepričan sem, da je najpomembnejša vzgoja vaš zgled, pravi Posner. Otrokom ne morete reči "Ne kadite", če sami kadite. "Ne bodi nesramen!", če si sam nesramen. "Ne žvečite hrane z odprtimi usti", če tako žvečite. In tako naprej. Svoje vnuke in pravnuke imam zelo rad in oni to vedno čutijo. Lahko jih stisnem, držim v naročju. In to je pomembno za otroke - to je taktilni občutek. Starši so me malo objemali, čeprav so me imeli zelo radi.

- Ali ni bilo sprejeto?

Moja mama je stroga Francozinja. In oče me sploh ni objel. Res sem pogrešala njihov dotik. In zato se v odnosu do svojih otrok in vnukov obnašam drugače. Sem stroga, a jih spoštujem. Navsezadnje je tudi petletni otrok že oseba. In zna biti veliko pametnejši od 50-letnika. Otroka ne prepriča moč odraslega. Čeprav sem se v mladosti seveda v tem smislu igral norca.

- Kako je bilo?

Moja hči je jedla tako slabo, da je lahko ure in ure sedela s polnimi usti. In enkrat sem izgubil potrpljenje in ji dal klofuto.

- Sram?

ja In njen nos je krvavel. Ko pomislim na to, mi postane slabo. Večkrat sem se ji opravičil in prosil odpuščanja. Pozabila je in tega ne bom nikoli pozabil.

Maria Lobanova - novinarka, družbenik. Znana po svoji sposobnosti, da bralcem na vznemirljiv in zanimiv način pripoveduje o nenavadnih potovanjih, družabnih dogodkih in novostih v modni industriji. Prefinjen humor in obilo živih podrobnosti vedno spremljata njene ocene. Njene avtorske kolumne so se pojavile v številnih publikacijah: Forbes Style, Harper's Bazaar, Vogue, Brownie, L'Officiel.

Biografija Marije Lobanove

Rojen v Londonu 13. decembra v inteligentni družini. Njen oče Lobanov Vladimir Yakovlevich ima tri diplome višja izobrazba, ki tekoče govori tri jezike, je kot zunanjetrgovinski predstavnik potoval po vsem svetu. Zdaj je zelo navdušen vrtnar.

Dedek - Cherkasov Vladimir Georgievich - je imel različne vladne nagrade in je tekoče govoril sedem jezikov. Maria se ima za profesorjevo vnukinjo.

Diplomiral na fakulteti za novinarstvo v Moskvi državna univerza njim. Lomonosov. Študiral na strokovnih tečajih v Londonu.

Med študijem v Združenem kraljestvu je Maria Lobanova organizirala dobrodelne prireditve in sodelovala pri ustanovitvi britanskega društva Friends of the Bolshoi. Organizirala dobrodelno premiero filma "Onegin" Marthe Fiennes z bratom, igralcem Ralphom Fiennesom v glavna vloga.

Kariera

Maria Lobanova je svojo poklicno kariero začela kot poročevalka na TV-6. Nato je začela pisati za poklic, v poklic pa jo je uvedel Sergej Nikolajevič, takrat urednik časopisa Domovoy, sedanjega Glavni urednik"Snoba".

Kot strokovnjakinja za odnose z javnostmi je zagnala ruski GQ, nato je delala pri Harper's Bazaar, nekaj let pa je promovirala luksuzno znamko nakita Carrera & Carrera v Rusiji.

Leta 2007 je kot glavna urednica izdala karierno revijo za tridesetletnice Sex and the City. Predlog za ustvarjanje je prišel nepričakovano, vendar se je izkazalo, da je v naši moči - želel sem narediti nekaj koristnega za družbo.

Maria je sama razvila njen koncept, tako da je soroden istoimenski ameriški seriji. Revija je edinstvena in nima analogij na svetu. To ni tipična ženska sijajna fikcija, ampak publikacija, ki ti da misliti.

Leta 2011 se je revija preimenovala v SNC. Leta 2012 Maria preda vajeti Kseniji Sobčak in zapusti revijo. Vrne se na delo v svojo PR svetovalnico, ustanovljeno leta 2005.

Osebno življenje

Kljub javnosti se raje ne oglašuje in celo skriva svoje osebno življenje. Znano je, da je Maria Lobanova poročena in sanja, da bi postala mati.

Je ljubiteljica zdravega načina življenja. Zanimajo jo okoljska vprašanja, odnosi med ljudmi, pa tudi razvoj družbe in vpliv posameznika nanjo.

Pri ljudeh ceni sposobnost lepega govora in ohranjanja razdalje, dobre manire. Ne prenaša domačnosti in nagovarjanja na "ti". Rada ji čestitajo za uspešen intervju ali članek.

Zdaj Maria kot svetovalka za odnose z javnostmi promovira avtorski film in sodobno umetnost. Eden njegovih uspešnih projektov je PR-podjetje za film "Ples v Delhiju" Ivana Vyrypaeva. Slika je bila sprejeta tudi v glamuroznih krogih, daleč od avtorjevega filma.

Ne pozablja pa niti na novinarstvo. Sodeluje z revijo Vanity Fair, posvečeno modi, politiki in drugim vidikom popularne kulture.